آفتاب

مصوبات شورای اجتماعی در حکم تصمیمات هیات دولت است

مصوبات شورای اجتماعی در حکم تصمیمات هیات دولت است

تهران- ایرنا- رییس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور گفت: مصوبات شورای اجتماعی در حکم تصمیمات هیات دولت و لازم الاجراست.

ˈمحمود حاجیان مطلقˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: وزارت کشور در سال 79 طبق اصل 138 قانون اساسی به دلیل عدم وجود نهاد، ستاد، شورا و همچنین ضرورت ایجاد ساختاری که بتواند امور اجتماعی کشور را ساماندهی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و هماهنگی کند، پیشنهاد تشکیل شورای اجتماعی کشور را به هیات وزیران ارائه کرد.

وی اظهار داشت: آن هیات نیز آیین نامه تشکیل شورای اجتماعی کشور را تصویب و در سال 80 به وزارت کشور و سایر دستگاه ها ، سازمان ها و نهادهای ذیربط اجتماعی جهت اجرا ابلاغ کرد.

رییس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه شورای اجتماعی کشور در حوزه های اجتماعی ذیربط انجام وظیفه می کند، ادامه داد: این شورا بالاترین مرجع تصمیم گیری در امور اجتماعی کشور است که زیر نظر مرجع یا شورای مافوقی نیست و مصوبات آن مصوبات دولت و لازم الاجرا است.

حاجیان مطلق گفت، رییس شورای اجتماعی وزیر کشور و دبیر آن معاون اجتماعی وزیر است.

وی با اشاره به عضویت و حضور دستگاه و نهادهای بزرگ و تاثیر گذار در این شورا ادامه داد:این شورا دارای 23 عضو عالی رتبه نظام است که هفت وزیر نیز در آن حضور دارند.

به گفته رییس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور ، بررسی و تعیین سیاست های عمومی و چگونگی پیش بینی، پیشگیری و برخورد با مسائل و آسیب های اجتماعی ، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه ها و فعالیت های دستگاه های اجرایی و نظارت بر حسن اجرای مصوبات از جمله وظایف این شورا است.

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این شورا از ابتدای شکل گیری خود تاکنون 63 جلسه و 260 مصوبه داشته، ادامه داد: تعداد جلسات در دولت هشتم، نهم، دهم و یازدهم به ترتیب 35، 16،هشت و چهار جلسه بوده است.

حاجیان مطلق به طرح احترام به پرچم، اورژانس اجتماعی ، کودکان خیابانی و ساماندهی سواحل دریا اشاره کرد و گفت: این طرح ها از جمله مصوبات شورای اجتماعی کشور بود که برای تصویب به دولت ابلاغ شد.

رییس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور به هفت کارگروه تخصصی این شورا اشاره کرد و گفت: کارگروه تشکیل، تحکیم و تعالی بنیان خانواده یکی از این کارگروه هاست که از جمله وظایف آن ، تعیین شاخص های تحکیم بنیان خانواده و کاهش خشونت های خانگی و فرار از منزل و بررسی میزان اثرگذاری نهادها و دستگاه های متولی ترویج ازدواج آسان و پایدار و راه های حمایت از آنهاست.

وی کارگروه های یادشده را اتاق فکری خواند که مصوبات آن پس از تایید در شورا ، لازم الاجراست.

کارگروه های کاهش اعتیاد، ارتقای امنیت اجتماعی، تقویت وحدت و همبستگی و هویت ملی، ارتقای نشاط اجتمای و سلامت، ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی و ارتقا انضباط اجتماعی و ترویج قانون گرایی دیگر کارگروه های تخصصی شورای اجتماعی است که حاجیان مطلق به آنها اشاره کرد.

اجتمام**1880**1436
کد N255084

وبگردی