آفتاب
اسماعیلی:

دوران مدیریتم در سازمان زندان‌ها از سخت‌ترین دوران زندانبانی بود

دوران مدیریتم در سازمان زندان‌ها از سخت‌ترین دوران زندانبانی بود

رییس سابق سازمان زندان‌ها از کاهش 10 درصدی ورودی زندانیان در سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع خود از سمت رییس سازمان زندان‌ها که صبح امروز در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که با تدبیر مسئولان قوه قضاییه به ویژه آیت‌الله آملی لاریجانی توفیق یافتم 56 ماه در حوزه زندان‌بانی که یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیاست و البته شغل باارزشی محسوب می‌شود خدمت کنم.

وی ادامه داد: دوره مدیریت من در سازمان زندان‌ها یکی از سخت‌ترین دوران زندان‌بانی بود که توفیق پیدا کردم قدم‌هایی را با کمک همکاران در جهت پیشبرد اهداف بردارم. به جهت مظلومیت سازمان زندان‌ها و به حرمت خواست همکاران اشاره‌ای به برخی از اقدامات در دوره گذشته می‌کنم. سازمان‌ زندان‌ها همیشه کمبودها و چالش‌های مربوط به خود را داشته و از سوی دستگاه‌های مختلف مورد بی‌مهری قرار گرفته است که شاهد یک عقب‌ماندگی در زندان‌های کشور هستیم.

رییس جدید دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: بهبود فضا و اصلاح ساختار جزو برنامه‌های فوری اصلاح زندان‌بانی بود که در این دوره تلاش شد امنیت، اقتدار و نظم به زندان‌ها بازگردد. همچنین فعالیت‌های فرهنگی با محوریت قرآن و نماز در زندان‌ها توسعه پیدا کرد.

اسماعیلی افزود: زمانی آمار ورودی زندانیان ما رشد فزآینده‌ داشت، اما در حال حاضر در پایان سال 92 هم در ورودی زندان‌ها 10 درصد کاهش داشتیم و هم در موجودی زندان با 10 درصد کاهش روبرو بودیم.

وی از دیگر اقدامات دوران مدیریت خود در سازمان زندان‌ها را احداث پنج اردوگاه مواد مخدر دانست و گفت: پنج اردوگاه مواد مخدر که از سال 79 رها شده بود پیگیری و احیا شد که در حال حاضر دو اردوگاه آن بهره‌برداری می‌شود و اردوگاه‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز به زودی احیا می‌شود.

رییس سابق سازمان زندان‌ها افزود: از دیگر اقدامات خوب ایجاد زندان زنان بود البته در گذشته زنان زندانی در بند مستقل نگهداری می‌شدند اما دارای تبعاتی بود هم برای خود آنها و دیگر زندانیان و همچنین موجب بدنامی برای همکاران ما می‌شد.

اسماعیلی گفت:‌ در حال حاضر در تهران، کردستان، آذربایجان و استان مرکزی زندانیان زن را از دل زندان‌ها بیرون آورده‌ایم که با مجموعه پرسنل زن اداره می‌شوند که تاکنون برکات خوبی داشته است.

ادامه دارد ...

کد N255067

وبگردی