آفتاب

شکنجه‌گر سابق افغانستان و خانه صورتی کالیفرنیا!

شکنجه‌گر سابق افغانستان و خانه صورتی کالیفرنیا!

شکنجه‌گر ارشد افغانستان که هم اکنون ساکن خانه‌ای صورتی در کالیفرنیاست، می‌گوید که قربانیانش که توسط او شوک الکتریکی می‌شدند و وحشیانه کتک می‌خوردند، باعث ترسش بوده‌اند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، اما حاجی گولالای، رئیس سابق سرویس جاسوسی افغانستان امروز زندگی جدیدی را در جنوب کالیفرنیا آغاز کرده است و خانه‌ای صورتی رنگ در حومه لس آنجلس دارد.

گولالای که در اوایل دهه 60 زندگی خود است، در دورانی که یکی از چهره‌های اصلی جنگ افغانستان بوده است؛ یا طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، "وی چرخ بزرگی بود که مردم بسیاری را له کرد." گفته می‌شود که وی پس از حمله سال 2001 تحت رهبری آمریکا به افغانستان، مسئول عملیات‌های اطلاعاتی بود. اینکه او چگونه سمتش را ترک کرد و ساکن آمریکا شد و گرمای این منطقه را با گرمای چشم اندازهای قندهار مشابه می‌داند، مشخص نیست.

طبق گزارش واشنگتن پست، گولالای می‌توانست موانعی را که بر سر راه افغان‌های مهاجر که با آمریکایی‌ها کار می‌کردند و هدف بالقوه طالبان بودند، بردارد.

به رغم ارتباط وی با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هرگونه همکاری و کمک کردن به وی را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام

کد N255017

وبگردی