آفتاب

الجعفری: اسرائیل از گروه‌های وابسته به القاعده حمایت می‌کند

الجعفری: اسرائیل از گروه‌های وابسته به القاعده حمایت می‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه عربستان، قطر، ترکیه و برخی کشورهای دیگر از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند، گفت: اسرائیل همواره به گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده در جولان کمک مالی و نظامی می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه عربستان، قطر، ترکیه و برخی کشورهای دیگر از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند، گفت: اسرائیل همواره به گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده در جولان کمک مالی و نظامی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در خصوص بند ویژه "اوضاع خاورمیانه" در شورای امنیت گفت: مایه تاسف است که اقدامات تروریستی در سوریه از جمله انفجار اخیر دو خودروی بمب گذاری شده در حمص که به کشته شدن 36 تن و زخمی شدن 852 تن دیگر انجامید و حمله تروریست‌ها به یک آکادمی در منطقه "الشاغور" در این بند نیامده است.

وی در خصوص حمایت برخی طرف‌ها از گروه‌های مسلح وابسته به القاعده گفت: عربستان، قطر و ترکیه و برخی کشورهای دیگر که عضو شورای امنیت هستند در چنین اقدامی مشارکت دارند. این کشورها تلاش می‌کنند تا مساله فلسطین را در سایه بحث و جدل در خصوص بند "اوضاع خاورمیانه" به چالش کشیده و در خصوص اوضاع سوریه کارشکنی کنند. این دلیلی بر دورویی و نفاق آن‌ها زیرا اگر کشوری از روی دورویی و دروغ بگوید ما برادر سوریه هستیم ما به وی می‌گوییم که دمشق از چنین دوست و برادری بی‌نیاز است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: چرا نباید بخشی از تلاش‌ها و اقدامات ما به پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل در خاک کشورهای عربی اختصاص داده شود.

وی اظهار داشت: زمانی که نماینده کشوری که نه قانون دارد و نه پارلمان و زن را از ساده‌ترین حقوقش محروم می‌کند و بعد از دموکراسی در سوریه حرف می‌زند که یک زن منصب معاون رئیس جمهوری را برعهده دارد "خنده‌دار" است.

الجعفری تاکید کرد: برخی کشورها که طی این سه سال به کشتار سوری‌ها اقدام کرده‌اند در حال حاضر خواهان برگزاری نشست‌هایی برای ترویج گزارشاتی گمراه کننده در خصوص اوضاع سوریه هستند، اما این افراد حتی یک کلمه از مساله پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه به میان نمی‌آورند به نحوی که گویا باز پس گیری جولان بخشی از حقوق ملت سوریه نیست و جزو خاک سوریه به شمار نمی‌آید.

وی عنوان داشت: مقامات اسرائیلی هلال احمر سوریه را از انجام فعالیت خود در جولان و احداث کلینیک‌ها در این منطقه منع می‌کنند.

الجعفری تاکید کرد: حمایت اسرائیل از گروه‌های تروریستی از جمله القاعده در منطقه جولان نقض آشکار توافقنامه‌های امضا شده و قوانین و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی گفت: کار تا جایی پیش رفته است که نیروهای اسرائیلی یک بیمارستان در منطقه جولان ایجاد کرده و حتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تروریست‌های زخمی در این منطقه دیدار می‌کند و این تروریست‌ها در بیمارستان‌های اسرائیل معالجه می‌شوند و دوباره به جولان باز می‌گردند تا فعالیت‌های تروریستی خود را از سر بگیرند.

الجعفری خاطرنشان کرد: حمایت‌های اسرائیل از تروریست‌ها زندگی نیروهای وابسته به سازمان ملل را که در این منطقه فعالیت می‌کنند به خطر می‌اندازد.

الجعفری عنوان داشت: اسرائیل تنها به حمایت لجستیکی از تروریست‌ها اکتفا نمی‌کند بلکه به مداخله نظامی مستقیم نیز می‌پردازد تا جایی که در ماه گذشته یک مدرسه و مسجد را در روستای "الحمیدیة" واقع در جولان هدف قرار داد که این نقض آشکار قانون بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: یک نقطه مشترک میان عربستان، قطر و ترکیه با اسرائیل وجود دارد و آن حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه است چه القاعده و چه گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) و چه جبهه النصرة یا هرگونه تروریستی دیگر و برای نابودی سوریه و ریختن خون مردم آن و کارشکنی‌ در تشکیل کشور آتی فلسطین تلاش می‌کنند.

وی افزود: همگان می‌دانند که اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالکر همواره به اشغال و شهرک سازی‌ ادامه می‌دهد و هیچ گاه طرفدار صلح نبوده و بی هیچ توجه به نقض قوانین بین‌المللی و تجاوز به دیگر کشورها می‌پردازد.

الجعفری گفت: اسرائیل با هرگونه نظارت بین المللی بر زرادخانه هسته‌ای خود مخالفت می‌کند و تنها به مقدسات اسلامی و مسیحی تجاوز کرده و در حال حاضر سعی در سرقت مسجدالاقصی و خالی کردن فلسطین از ساکنان آن دارد. پس چگونه ممکن است خواهان صلح باشد. اسرائیل حتی درخواست‌ها برای ایجاد خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای را نادیده می‌گیرد.

وی گفت: سوریه از جمله اولین کشورهای خاورمیانه است که معاهده منع استفاده از سلاحهای هسته‌ای در سال 1968 را امضا کرد چرا که به خوبی از این مساله آگاه است که داشتن چنین سلاحی تهدیدی برای صلح و امنیت کشورها محسوب می‌شود.

الجعفری عنوان داشت: بیشتر کشورها منتظر برگزاری کنفرانس ویژه خالی کردن منطقه خاورمیانه از سلاح هسته‌ای و تمامی سلاح‌های کشتار جمعی بودند که قرار بود در پایان سال 2012 برگزار شود اما اعلام عدم مشارکت اسرائیل در این نشست آن را به شکست کشاند.

وی تاکید کرد: شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجاوز آشکار اسرائیل به پایگاهی در "دیرالزور" در سال 2007 را محکوم نکردند چرا که این نهادها همواره به سهل انگاری در خصوص اقدامات اسرائیل عادت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N255016

وبگردی