آفتاب

تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت اعتکاف برای اجرای فعالیت‌های قرآنی مردمی

تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت اعتکاف برای اجرای فعالیت‌های قرآنی مردمی

سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن گفت: در مراسم اعتکاف امسال برای نخستین بار از این ظرفیت مردمی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند برای اجرای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنیم.

سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن گفت: در مراسم اعتکاف امسال برای نخستین بار از این ظرفیت مردمی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند برای اجرای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وادی‌پور، با بیان این‌که در سال جاری تلاش داریم تا به توجه به شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از تجمعات مردمی بیش از گذشته استفاده کنیم، گفت: تجمعات مردمی که در مناسبت‌های مذهبی مختلف شاهد آن هستیم فرصت خوبی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی هستند که باید از این فرصت به نحو مطلوب برای توسعه فعالیت‌های قرآنی مردمی در کشور استفاده کنیم.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم افزود: یکی از تجمعات دینی و مذهبی مردمی، مراسم اعتکاف است که هرساله از 13 تا 15 ماه رجب برگزار می‌شود؛ سازمان دارالقرآن امسال برای نخستین‌بار از ظرفیت اعتکاف و حضور حداکثری مردم در این مراسم برای اجرای برنامه‌های قرآنی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های اولیه برای بهره‌گیری از ظرفیت اعتکاف برای اجرای برنامه‌های قرآنی انجام شده است، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول برگزاری مراسم اعتکاف در هر یک از مساجد که معتکفین حضور دارند یک مربی قرآن خانم و یک مربی قرآن آقا حضور پیدا می‌کند تا برنامه‌های قرآنی با کیفیت بهتر و تأثیرگذاری بیشتری اجرا شود.

وادی‌پور ادامه داد: اجرای برنامه‌های قرآنی در مراسم اعتکاف به این شکل دنبال می‌شود که علاوه بر تلاوت‌های زنده قرآنی توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن در مساجد قبل از اذان صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء، ختم دسته‌جمعی قرآن نیز توسط معتکفین انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین در طول برگزاری مراسم اعتکاف، مربیان قرآن حاضر در مساجد در صورت نیاز به آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن و بیان نکات تفسیری و مفاهیمی می‌پردازند و اصلاح قرائت نماز معتکفین نیز توسط مربیان قرآنی در مساجد انجام می‌شود.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم اضافه کرد: همچنین امسال تلاش می‌کنیم تا از طریق اجرای برنامه‌های قرآنی این فرهنگ‌سازی را داشته باشیم که این روند به عنوان یک روند ثابت و با مشارکت حداکثری مردم اجرا شود و از سال‌های آینده اجرای گسترده فعالیت‌های قرآنی در مراسم اعتکاف و سایر تجمعات مردمی نهادینه شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه امسال نخستین سال اجرای این طرح است همه مساجد را تحت پوشش قرار نمی‌دهیم و مساجدی که آمادگی و شرایط لازم را داشته باشند در گام نخست طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما برای سال‌های آتی این روند توسعه پیدا می‌کند تا به جایی برسیم که این طرح در تمامی مساجد کشور اجرا شود.

انتهای پیام

کد N254855

وبگردی