آفتاب
معاون اول قوه قضاییه:

ضدانقلاب از بازرسی در اوین و جابجایی‌ها سوء‌استفاده کرد

ضدانقلاب از بازرسی در اوین و جابجایی‌ها سوء‌استفاده کرد

معاون اول قوه قضاییه گفت: هیچ ارتباطی بین بازرسی از بند 350 اوین و انتصاب آقای اسماعیلی به عنوان رییس کل دادگستری استان تهران وجود ندارد، اما جریان فتنه از این قضیه سوء‌استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان زندان‌ها که صبح امروز در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم پایان دوره مدیریت آقای اسماعیلی و آغاز دوره مدیریت آقای جهانگیر امیدواریم مبارک باشد.

وی ادامه داد: قوه قضاییه مدتی در این فکر بود که چه کسی دادگستری کل استان تهران را اداره کند و یک ماه قبل از انتصاب رسمی آقای اسماعیلی از نظر رییس قوه قضاییه این سمت قطعیت یافت، اما زمان اعلام این مسئولیت همزمان با اتفاقات بند 350 اوین شد.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در بازرسی بند 350 اوین چند نفر در برابر کار قانونی این سازمان مقاومت کردند، در حالی که سازمان زندان‌ها باید امنیت درونی این سازمان را تامین کند و این بازرسی‌ها همیشه وجود داشته و دارد.

رییسی بیان کرد: آنچه در سازمان زندان‌ها اتفاق افتاد بر اساس وظیفه قانونی بود. بعد از بازرسی معلوم شد دلیل‌ کسانی که مقاومت کردند مواردی بود که در درون بندهایشان کشف شد؛ بنابراین هیچ ارتباطی بین بازرسی از اوین و انتصاب آقای اسماعیلی به عنوان رییس کل دادگستری استان تهران وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه جریان فتنه و ضدانقلاب از این قضیه سوء استفاده کردند و یک فضای رسانه‌ای نامطلوب به وجود آوردند، اما باید بدانند که نمی‌توانند با اراده پولادین در برخورد با فتنه‌گران و مجازات مجرمین کوچک‌ترین خللی وارد کنند.

ادامه دارد ...

کد N254812

وبگردی