آفتاب
ایندیپندنت:

امکان انتخاب مجدد نوری المالکی به عنوان نخست وزیر وجود دارد

امکان انتخاب مجدد نوری المالکی به عنوان نخست وزیر وجود دارد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز در گزارشی اعلام کرد: نوری المالکی طی ماههای اخیر شرایط سختی را تجربه کرده است، اما امکان باقی ماندن وی در مقام نخست وزیری پس از انتخابات پارلمانی همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی درباره انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد: امکان انتخاب مجدد نوری المالکی به عنوان نخست وزیر عراق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی وجود دارد.

در این گزارش با اشاره به مشکلاتی که دولت نوری المالکی طی ماههای اخیر با آنها مواجه بوده، آمده است: حملات گروه داعش به برخی نقاط عراق می تواند نقش مهمی در انتخاب مجدد نوری المالکی ایفا کند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه به موفقیتهای دولت عراق در جلب حمایت گروههای عشایری و قبایل عراقی در راستای مبارزه با گروههای تروریستی در الانبار اشاره کرده و اعلام می کند: البته با وجود این اقدامات، تحرکات تروریستها هنوز متوقف نشده و آنها تا پشت دروازه های بغداد (26 کیلومتری پایتخت عراق) نیز رسیده اند.

ایندیپندنت عوامل خارجی به ویژه حمایت قدرتهایی نظیر ایران و آمریکا را در انتخاب مجدد نوری المالکی به عنوان نخست وزیر عراق تاثیرگذار دانسته است و البته این حمایتها را به نهایی شدن تصمیم این دو کشور در حمایت قاطعانه از وی منوط کرده است.

کد N254810

وبگردی