آفتاب

حشمتیان: دولت به تندروها بها ندهد/صداقت مسئولان، اعتماد عمومی را بیشتر می‌کند

حشمتیان: دولت به تندروها بها ندهد/صداقت مسئولان، اعتماد عمومی را بیشتر می‌کند

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی با بیان اینکه "دولت باید از جریان‌های حامی خود استفاده بیشتری کند"، اظهار کرد: دولت نباید تحت تأثیر جریان‌های خودسر قرار گیرد و باید مردم را در جریان مشکلات کشور قرار دهد.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "دولت‌های نهم و دهم در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها ناپخته عمل کردند"، گفت: دولت قبل باید به گونه‌ای عمل می‌کرد که یارانه فقط به نیازمندان تعلق پیدا کند اما چون اینگونه عمل نکردند، مردم طلبکار شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه "عملکرد ضعیف دولت‌های نهم و دهم در کاهش اعتماد عمومی بسیار مؤثر بود"، خاطرنشان کرد: اکنون رئیس‌جمهور باید با مردم صادقانه صحبت کند و مشکلات کشور را با آنها در میان بگذارد زیرا در گذشته پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی یا سازمان تأمین اجتماعی یا بابک زنجانی اعتماد مردم را سلب کرد و تکلیف این پرونده‌ها مشخص نشد.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی همچنین گفت: مهمترین عامل کاهش اعتماد عمومی تطابق نداشتن حرف و عمل مسئولان است. همچنین شکاف طبقاتی بین مسئولان و مردم، ناکارآمدی نظام در تأمین مطالبات مردم و عدم صداقت مسئولان نیز اعتماد مردم را کاهش خواهد داد. دولت اکنون باید اعتماد جامعه را بازگرداند و این اعتماد زمانی محقق می‌شود که تناقضی در رفتار، عملکرد و گفتار مسئولان با آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه دیده نشود.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه "اظهارنظرهای مختلف مسئولان دولتی موجب کاهش اعتماد عمومی شده است"، افزود: این مسئولان باید نظر واحدی داشته باشند. به نظر من دولت باید در مسأله هدفمندی یارانه‌ها بهتر عمل کند و صادق باشد؛ البته تندروها با عملکرد صادق و شفاف دولت مخالف هستند ولی باید این نکته را در نظر گرفت که تعداد آنها کم است.

حشمتیان اضافه کرد: مردم باید در جریان امور باشند و دولت هم شفاف و صادقانه با مردم تعامل کند. دولت نباید به تندروها بها بدهد و باید بیان کند که منابعی که از رفع تحریم‌ها به کشور بازگشته در کجا خرج شده و به مردم هم گفته شود که چگونه با مفاسد اقتصادی برخورد شده است. دولت همچنین باید از رهنمودهای رهبر انقلاب و نخبگان جامعه از جمله نخبگان جریان مستقل استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه "یکی از انتقادهایی که به دولت وارد می‌شود این است که دولتی امنیتی و اطلاعاتی است"، اظهار کرد:‌ دولت باید مردمی باشد و تعامل بیشتر میان رئیس‌جمهور و دولت با احزاب و جریان‌های حامی دولت صورت بگیرد.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه "هرگاه صداقت مسئولان افزایش یافته به همان میزان نیز اعتماد عمومی جامعه بیشتر شده است"، تصریح کرد:‌ اعتماد عمومی پشتوانه و سرمایه انقلاب اسلامی بوده است. مردم‌سالاری و انتخابات آزاد یکی از شاخصه‌های جلب اعتماد عمومی است. رئیس‌جمهور برای افزایش اعتماد عمومی باید از نظرات کسانی که راه را برای انتخاب این دولت هموار کردند، از جمله نیروهای جریان مستقل استفاده کند.

انتهای پیام

کد N254780

وبگردی