آفتاب

توسعه جوامع حاصل اتصال حلقه‌های توسعه علمی، صنعتی و اقتصادی

توسعه جوامع حاصل اتصال حلقه‌های توسعه علمی، صنعتی و اقتصادی

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: توسعه و پیشرفت جوامع، حاصل اتصال حلقه‌های توسعه علمی، صنعتی و اقتصادی است.

جعفر رهنما در گفت‌ وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: دانشگاه با تولید علم و فناوری، روح تازه به صنعت می‌بخشد و با تحمل صنعت و مصلح شدن آن به دانش و علم روز کشور به سوی خود‌کفایی و توسعه اقتصادی گام‌های موثر بر خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: امروز دیدگاه‌هایی در جهان پدیدار شده است که بر اساس آن توسعه باید در برگیرنده نیازهای نسل حاضر بدون استفاده از توان نسل‌های آینده باشد، زیرا این نسل‌ها موظف به تأمین نیازهای خود هستند.

به گفته رهنما، با اتصال زنجیره‌وار دانشگاه به عنوان متولی توسعه علمی و صنعت به عنوان عامل توسعه صنعتی، می‌توان نتایج بسیار مثبتی در زمینه توسعه اقتصادی فراهم کرد.

وی تصریح کرد: تأکید کنونی جهاد بر پاسداری توسعه به این دلیل است که رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و حفظ محیط زیست زنجیره وار با هم در ارتباطند و هر 3 با تقویت یکدیگر، عناصر لازم برای توسعه مستمر اجتماعی به شمار می آید.

راهنما در ادامه گفت: با حرکت جامعه به سوی پایه‌گذاری تحقیقات بنیادی، پژوهش‌های علمی و آموزش‌های کاربردی می‌توان نیروی انسانی متخصص تربیت کرد که خود متولی تولید علم و فناوری باشند و این سرمایه‌های عظیم آینده صنعت و اقتصاد کشور را تضمین خواهد کرد.

وی ذکر کرد: منابع موجود در جهان هر ساله مستهلک می‌شوند و منابع طبیعی از بین می‌روند اگر نسل حاظر در هر کشوری از بین رفتن و مستهلک شدن انرژی را جبران نکند، منابع انرژی و ذخایر فرسوده به کلی از بین خواهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پایان گفت: لزوم هماهنگی و ارتباط بیش از پیش دو بخش دانشگاه و صنعت احساس می‌شود که امروزه با توجه به فعالیت‌های وسیع دانشگاه و صنعت از پایه‌های مهم توسعه پایدار جامعه به حساب می‌آید.

انتهای پیام

کد N254691

وبگردی