آفتاب

روانبخش: قوای سه‌گانه برای جلب اعتماد عمومی بیشتر تلاش کنند

روانبخش: قوای سه‌گانه برای جلب اعتماد عمومی بیشتر تلاش کنند

یک عضو جبهه پایداری با اشاره به نقش قوا در جلب اعتماد عمومی، اظهار کرد: قوای سه‌گانه کشور باید در راستای افزایش اعتماد عمومی تلاش بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "صداقت مسئولان در وعده‌هایی که به مردم می‌دهند، می‌تواند در افزایش اعتماد عمومی مؤثر باشد"، گفت: اگر مسئولان با مردم صادقانه برخورد و عمل کنند، در افزایش اعتماد عمومی تأثیرگذار است ولی متأسفانه شاهدیم که گاه وعده‌هایی داده می‌شود که محقق نمی‌شود یا به فراموشی سپرده می‌شود و این آثار منفی در اعتماد عمومی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مثال‌هایی در دولت‌های گذشته، اظهار کرد: در دولت یازدهم نیز در مورد بحث یارانه‌ها تاکنون چند نوع صحبت مطرح شده است و مردم باور نکردند مبلغی که از محل انصراف از دریافت یارانه نقدی حاصل می‌شود، در راه تولید و سلامت هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه "در ایام انتخابات کاندیداها شعار و وعده‌های سنگینی مطرح می‌کنند و وقتی در انتخابات پیروز می‌شوند این وعده‌ها اجرایی نمی‌شود"، مدعی شد: حدود یک سال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گذشته است و دولت حتی یک درصد از وعده‌هایش را نتوانسته محقق کند و این دوگانگی در مواضع دولت با وعده‌ها و شعارهایی که داده شده موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود.

این عضو جبهه پایداری با بیان این ادعا که "اعتماد نسبت به دولت در سطح بالایی نیست"، افزود: مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز هر کدام به اندازه خودشان در ایجاد اعتماد عمومی مؤثر هستند.

روانبخش با انتقاد از قوه قضائیه در زمینه نحوه رسیدگی به برخی از پرونده‌های قضایی، گفت: مردم با این رفتار می‌بینند کسانی که از امکانات و امتیازاتی برخوردار هستند، گاه دارای مصونیت هستند و این نوع برخوردهای تبعیض‌آمیز موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود. مجلس نیز باید از سیستم نظارتی خود در ارتباط با عملکرد دولت بیشتر استفاده کند. در دولت قبل شاهد بودیم که مجلس عملکرد دولت را در ارتباط با امور مختلف زیر نظر داشت و در این ارتباط نامه‌نگار‌ی‌هایی را انجام می‌داد ولی اکنون این سیستم نظارتی چندان فعال نیست و حتی گاه اقداماتی بدتر از دولت قبل انجام می‌شود ولی تحرکی از سوی مجلس صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: مردم به نظام، اسلام و انقلاب اعتماد دارند چون در رأس آن ولایت فقیه و کسی است که تمام زندگی خود را صرف دین و مردم کرده است ولی نسبت به قوای سه‌گانه با توجه به عملکردشان اعتماد کافی وجود ندارد و آنها باید در راستای افزایش اعتماد عمومی تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام

کد N254629

وبگردی