آفتاب

پوتین: تحریم های جدید ضد روسی غرب با مساله اوکراین ارتباطی ندارد

پوتین: تحریم های جدید ضد روسی غرب با مساله اوکراین ارتباطی ندارد

مسکو-ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با غیرقابل قبول خواندن تحریم های غرب در مورد روسیه گفت: تحریم های جدید آمریکا واتحادیه اروپا علیه روسیه ارتباطی با مساله اوکراین ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز سه شنبه در نشستی خبری در پایان نشست جامعه اقتصادی اوراسیا در مینسک گفت: توضیح این که بسته جدید تحریم های غرب علیه روسیه به چه چیزی بستگی دارد، دشوار است.

وی افزود: هیچ ارتباطی میان این تحریم ها و رویدادهای اوکراین وجود ندارد.

رییس جمهوری روسیه گفت: بسته نخست تحریم ها علیه روسیه را غیرقانونی می دانیم که به روابط روسیه و آمریکا و اتحادیه اروپا ضربه زد.

وی اضافه کرد: اما آنچه که مربوط به بسته دوم تحریم ها می شود علت اعمال آن اصلا معلوم نیست زیرا هیچ ارتباطی میان رویدادهای اوکراین و روسیه وجود ندارد.

پوتین در توضیح علت اعمال این تحریم هاگفت:شرکای ما به اجرای سناریوی استفاده از زور در اوکراین روی آوردند و سپس متوجه عواقب آن شدند و در حال حاضر به جستجوی مقصر هستند.

وی افزود: اما روسیه مسئول وضعیت پیش آمده در اوکراین نیست.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به ادعاهای مقامات غربی و اوکراینی مبنی بر فعالیت پنهانی نیروهای روسی در اوکراین گفت: با تمام مسئولیت اعلام می کنم هیچ نیروی روسی یا مستشاران نظامی یا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه در اوکراین وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با وضعیت اوکراین هیچ تاثیری بر روند همگرایی اوراسیایی ندارند و این روند فقط به کشور هایی که به این همگرایی می پردازند مربوط می شود.

پوتین خاطرنشان کرد: در اجلاس امروز سران جامعه اقتصادی اوراسیا در مینسک متن قرارداد مربوط به فعالیت این جامعه بطور کامل تایید شد.

وی با اشاره به چند مورد تغییر جزئی در قرارداد جامعه اقتصادی اوراسیا ادامه داد: امیدوارم در تاریخ تعیین شده، این قرارداد تنظیم شود و آن را امضا کنیم.

در جامعه اقتصادی اوراسیا که به ابتکار روسیه در حال شکل گیری است کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان عضویت دارند.

اروپام/2242**518 ** 1917
کد N254193

وبگردی