آفتاب

بازداشت قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در لبنان/ آشوب و آتش در زندان رومیه

بازداشت قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در لبنان/ آشوب و آتش در زندان رومیه

بیروت - ایرنا - در حالیکه تعدادی از زندانیان در زندان مرکزی لبنان موسوم به « رومیه» آشوب و آتش برپا کردند ، نیروهای مبارزه با مواد مخدر لبنان موفق به بازداشت بزرگترین قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر این کشورشدند.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی نیروهای امنیت داخلی( پلیس) لبنان شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که « ع .ن» یک تبعه لبنانی (31 ساله) و بزرگترین قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در لبنان بویژه بیروت و جبل لبنان بازداشت شد.

دراین بیانیه آمده است که نیروهای دفاتر مبارزه با مواد مخدر مرکزی و منطقه ای ( جنوب)جمعی یگان پلیس قضایی لبنان بعداز یک دوره عملیات کنترل و تعقیب و گریز این قاچاقچی خطرناک را بازداشت کرده اند.

این قاچاقچی لبنانی، سرکرده یک شبکه گسترده از توزیع کنندگان در مناطق استان های بیروت و جبل لبنان پراکنده بود که مبادرت به فروش و پخش مواد مخدر بویژه در کلوپ های شبانه و اماکن دیگر می کردند.

دستگاه قضایی لبنان برای دستگیری این قاچاقچی لبنانی به اتهام خرید وفروش و توزیع مواد مخدر 56 حکم بازداشت صادر کرده است.



** آشوب و آتش در زندان رومیه بیروت

نیروهای امنیتی لبنان بعداز چند ساعت تلاش و ورود به زندان رومیه بیروت توانستند با سرکوب آشوب زندانیان سه عضو یک باند وعامل اصلی این آشوب را تحت کنترل خود در آورند.

سه زندانی به نام های حسین و ربیع المولی و احمد عزالدین با تشکیل یک باند تبهکاری در زندان رومیه علاوه بر زورگیری، فروش و توزیع مواد مخدر، قوانین خاص خود را برقرار و دیگر زندانیان را مجبور به تبعیت و اجرای آن کرده بودند.

نمایندگان دستگاه قضایی لبنان با دریافت خبر اقدامات تحریک آمیز و مخل امنیت و آسایش زندانیان عصر سه شنبه در معیت نیروهای امنیتی برای رسیدگی به این پرونده به زندان رومیه مراجعه کردند.

این سه زندانی در واکنش به این اقدام، با ایجاد آشوب و هرج ومرج ،ساختمان زندان را به آتش کشیده و از دیگر زندانیان به عنوان سپر انسانی در مقابل نیروهای امنیتی استفاده کردند تا مانع اجرای ماموریت نیروهای قضایی و امنیتی شوند.

نیروهای امنیتی با اضافه شدن نیروهای کمکی سرانجام با تسلط و کنترل اوضاع ، سه زندانی را در اختیار گرفته و آنها را از رومیه خارج و به ساختمان وزارت دادگستری لبنان منتقل کردند.

در جریان این آشوب تعدادی از زندانیان زخمی شده اند.



** درگیری شخصی سه کشته برجای گذاشت

یک درگیری شخصی در شهرک حرار استان عکار در شمال لبنان به کشته شدن سه شهروند لبنانی منجر شد.

دو تن از کشته شدگان دو برادر به نام های « عاهد و هادی رجبیه» از شهرک حرار و « خالد بکر» از شهرک فنیدق استان عکار بودند.

این سه تن ابتدا زخمی شده و به بیمارستان منتقل می شوند اما شدت جراحات وارده به مرگ هرسه منجر می شود.

دستگاه های امنیتی لبنان برای کنترل اوضاع شهرک حرار و جلوگیری از بحرانی شدن منطقه حضوری گسترده در حرار و حومه آن پیدا کرده اند.

خاورم ** 1324
کد N254188

وبگردی