آفتاب

روحانی/17 و پایانی/: برخی از قدم مثبتی که در روز زن برداشته شد ناراحت شده‌اند

روحانی/17 و پایانی/: برخی از قدم مثبتی که در روز زن برداشته شد ناراحت شده‌اند

روحانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که "آیا این موضوع که دخالت دولت در بخش فرهنگ کمتر می‌شود، به معنای بی‌توجهی دولت به این بخش است؟" گفت: دخالت غیر از کمک است و ما به بخش فرهنگ حتماً کمک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، ‌حسن روحانی در ادامه گفت: من از وضع دانشگاه‌هایمان راضی هستم و دانشگاه‌های ما بسیار آرام،‌ بانشاط و فعال هستند. در همین راستا از اساتید، دانشجویان و فرهنگیان و البته از کارگران عزیز که این ایام،‌ ایام آنهاست تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه "در زمینه فرهنگ قدم‌های خوبی در حال برداشته شدن است"، گفت: در شرکت‌های دانش‌بینان نیز در جهت تحرک و تجاری‌سازی فعالیت‌های آنها قدم‌های خوبی برداشته شده است؛ ضمن اینکه معاونت فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم نیز قدم‌های خوبی برداشته‌اند.

روحانی افزود: اینکه من می‌گویم دولت کمتر در فرهنگ مداخله کند، به این معناست که کارشناسان فرهنگ و پیشکسوتان و انجمن‌های تخصصی خودشان بیشتر به صحنه بیایند. ما دلمان می‌خواهد در خیلی از موارد که ما وارد می‌شویم، آنها وارد شوند؛ البته در چارچوب قانون. قانون هم باید شفاف باشد و در کشور اجرا شود و همه به آن احترام بگذاریم.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین اظهار کرد: در بحث ورزش نیز افتخارات فراوانی در ماه‌های اخیر آفریده شده است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه "جوانان و زنان ما نیز تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و ما امسال نشاط خاصی در میان زنان دیده‌ایم"، گفت: برای اولین‌بار نهاد ریاست‌جمهوری از زنان سفرا برای معرفی روز زن در تهران دعوت کرد که البته مثل اینکه برخی از این شادمانی و قدم مثبت کمی ناراحت شده‌اند. پیروزی ملت ما، پیروزی همه است. آنها که منتقد دولت هستند، به پیروزی‌ها احترام بگذارند و اینها همه قدم‌های موفقی بود که برداشته شد.

روحانی تاکید کرد: ان‌شاءالله در همه زمینه‌ها با کمک و حمایت مردم راه را ادامه خواهیم داد و من کاملاً امیدوارم و موفقیت را پیش روی ملت ایران می‌بینم و ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های بیشتر در سایر زمینه‌ها خواهیم بود.

رئیس‌جمهور با تشکر از مردم، خطاب به مجریان برنامه گفت: شما به نمایندگی از مردم پرسش‌ها را مطرح کردید. از شما، صداوسیما و همچنین شنوندگان و بینندگان عزیز که این برنامه را مشاهده کردند و گوش دادند، تشکر می‌کنم.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با آرزوی توفیق برای تمام مردم ایران در پناه اجرای احکام مقدس دین مبین اسلام و فرهنگ بالای ایرانی، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم همواره هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام

کد N254185

وبگردی