آفتاب

رییس جمهور/15/:به همه قول‌هایی که در زمان انتخابات دادم وفادار خواهم بود

رییس جمهور/15/:به همه قول‌هایی که در زمان انتخابات دادم وفادار خواهم بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو یان ایران (ایسنا)، در ادامه مجری برنامه به مباحث داخلی کشور اشاره کرد و از رییس‌جمهور پرسید آیا شما همان‌طور که مکررا از خوش‌بینی نسبت به پیشرفت امور در تعاملات داخلی صحبت کرده‌اید، هنوز هم نسبت به این موضوع خوش‌بین هستید که رییس‌جمهور در پاسخ به وی تصریح کرد: من هنوز هم خوشبخت هستم، چرا که ملت ما ملت بسیار بزرگ و فهیمی است.

روحانی افزود:‌ در ابتدا ما باید بپذیریم که جناح‌ها و احزاب مختلفی در کشور حضور دارند و نظرات آنها نظرات مختلفی است اشکالی هم ندارد؛ چرا که ما باید نظرات مختلف را تحمل کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم. ما نباید به خاطر یک نکته جزئی روبروی هم قرار بگیریم.

وی با اشاره به کشور شرایط در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در گذشته شرایطی بود که قوا روبروی هم قرار می‌گرفتند و حتی از یکدیگر شکایت می‌کردند اما ما امروز در روابط خوبی با مجلس قرار داریم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که مردم باید نطق، کلام یا سوال یک نماینده را کنار بگذارند، گفت: امروز دولت با کلیت مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه و همچنین با قوه قضاییه روابط خوبی داریم. امروز قوای سه‌گانه با هم روابط بسیار خوبی دارند و همواره به کمک هم می‌شتابند و با یکدیگر تفاهم و تعامل دارند.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقوام و اقلیت‌های موجود در کشور با بیان این که امروز اقوام و اقلیت‌های کشور شرایط بسیار خوبی دارند، گفت: من در سفر به سیستان و بلوچستان از این‌که مشاهده کردم شیعه و سنی،‌ بلوچ، زابلی و سیستانی برادرانه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، بسیار لذت بردم.

وی با اشاره به استعدادهای موجود در سواحل جنوبی کشور، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان و سواحل جنوبی کشور تماما استعداد بسیاری برای شکوفایی دارند. این مناطق هر چه شکوفا‌تر شوند و توسعه بیشتر شود، اختلافات ما هم کمتر می‌شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که ما نیاز به انسجام و وحدت داریم، اظهارکرد: شیعه و سنی، اقلیت‌های دینی و همه اقوام ایرانی، ایرانی هستند و همه از حقوق برابر شهروندی برخوردارند. تمام جناح‌هایی که قانون اساسی ما را قبول دارند و در چارچوب قانون اساسی ما فعالیت می‌کنند، موافقان و مخالفان دولت همه عزیز و محترم هستند و از حقوق برابر برخوردارند.

روحانی خاطرنشان کرد: تنها حرفی که ما داریم این است که چارچوب منافع ملی، منافع چارچوب و دیانت را مراعات کنند. من نسبت به همه جناح‌ها،‌ احزاب و گروه‌ها و حتی آنهایی که تخریب می‌کنند و عددشان نیز کم است می‌خواهم که بدانند ما زیر یک سقف هستیم و داخل یک خانواده قرار داریم و نقد آنها روی چشم ما قرار دارد اما نگذارند اخلاق لطمه ببیند.

وی با بیان این‌که اخلاق، تعامل سازنده با دنیا و احیای اقتصاد از جمله شعارهای اصلی من در انتخابات بود، گفت: من امروز در حال دنبال و پیگیری همه آن شعارها هستم. من به همه قول‌هایی که به مردم در 22 فروردین سال 92 و روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری در همه سخنرانی‌های خودم اعلام کردم وفادار خواهم بود.

ادامه دارد...

کد N254141

وبگردی