آفتاب

روحانی/10/: مسیر ما، صلح است/تخریب‌ها برای خارج کردن دولت از راهش صورت می‌گیرد

روحانی/10/: مسیر ما، صلح است/تخریب‌ها برای خارج کردن دولت از راهش صورت می‌گیرد

رئیس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی زنده خود با مردم، در پاسخ به پرسشی درباره میزان موفقیت سیاست تنش‌زدایی دولت، گفت: من در موقعی که برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور مراجعه کرده بودم، در مصاحبه‌ای گفتم اگر موفق شوم، مسیر ما آشتی در عرصه داخلی و خارج است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی در همین راستا تاکید کرد: مسیر ما صلح و آشتی در دنیا و داخل کشور است و من این قول را به مردم داده بودم؛ تحقق این قول را آغاز کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد.

وی در واکنش به این گفته مجری برنامه که "کلید نیز تأثیرگذار بوده است"، تاکید کرد: کلید ما در اختیار مردم است. کلید، تدبیر، هدایت‌های مردم، کمک‌های آنها، حضور و تلاششان و اعتمادی که مردم به ما دارند و اعتماد ما به مردم است. بنای ما اعتماد به مردم است و ان‌شاءالله مردم نیز به ما اعتماد خواهند داشت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ما در عرصه سیاست خارجی قدم‌های بسیار بلندی را برداشته‌ایم"، تصریح کرد: البته باید حواسمان باشد که قدم‌هایمان را در این عرصه استوار و حساب‌شده برداریم.

وی با اشاره به بحث تحریم‌ها و تلاش دولت برای رفع آنها، گفت: تحریم‌ها ظلم بزرگی بود که به ملت ما شد و هم ملت ما و هم دنیا از این تحریم‌ها ضرر کردند. البته تعداد محدودی نیز متأسفانه از این فشار و ظلم سود بردند که برخی از ارقام در این ارتباط و اسامی برخی از افراد در این ارتباط اعلام شد و به تدریج اگر افراد دیگری نیز در این زمینه هستند، اعلام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید یک نفر، 9 هزار میلیارد تومان برداشت کرده و نمی‌دانیم چه وقت و چه زمانی این مبلغ وصول خواهد شد. این اتفاق در سایه تحریم‌ها رخ داده است.

روحانی با بیان اینکه "تحریم‌ها شفافیت در جامعه و اقتصاد را از بین می‌برد"،‌ اظهار کرد: مردم از رفع تحریم‌ها خوشحال می‌شوند؛ البته اقلیت ناچیزی هستند که از برداشتن تحریم‌ها عصبانی هستند چراکه لطمه می‌خورند چون از این تحریم‌ها سوءاستفاده می‌کردند و برخی از تخریب‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد نیز از این موضوع منشاء می‌گیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه دولت، گفت: یکی از اهداف این تخریب‌ها این است که دولت را به حاشیه‌پردازی مشغول کنند و اینکه نگذارند دولت راه خود را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای راه دولت را نپسندند، اشکالی ندارد، نقد کنند. ما از نقد سازنده استقبال می‌کنیم. نقد سازنده لازم است اما عده‌ای اتهام، دروغ‌پردازی، تخریب و هوچی‌گری شروع کرده‌اند. البته هنوز به مقطعی نرسیده‌ایم که لازم بدانم برای مردم توضیح دهم. ما از این مسائل عبور می‌کنیم ولی آنها می‌خواهند دولت را از مسیر خود خارج کنند.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: مردم باید بدانند که دولت به عنوان خادم مردم، هدفش بهبود زندگی مردم از لحاظ مادی و معنوی است و این مسیر را ادامه می‌دهد. البته همان‌طور که اشاره کردم، عده‌ای دلشان نمی‌خواهد دولت موفق شود و در این ارتباط یا قاعده بازی را نمی‌دانند یا اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "جایی که نقد است، ما از نقد استفاده می‌کنیم"، افزود: اما جایی که دروغ و تخریب است، این به معنای مخالفت با منافع ملی و دستور مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، گفت: فرهنگ از اخلاق، ادب و برادری شروع می‌شود.

ادامه دارد...

کد N254128

وبگردی