آفتاب

رییس جمهور /11/:برای پاسخ به شایعه پراکن‌ها احساس نیاز نمی‌کنم

رییس جمهور /11/:برای پاسخ به شایعه پراکن‌ها احساس نیاز نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که در بخش فرهنگ نباید تهمت و افترا بزنیم و شایعه‌پراکنی کنیم، تصریح کرد: دولت نباید در مسیر خود دچار مشکل شود. دولت نماینده اکثریت قاطع مردم است و مردم نیز خواهان بهبود زندگی و آشتی هستند که هدف دولت است.

وی ادامه داد: چنانچه گروهی بخواهد رای اکثریت مردم را نادیده بگیرد و به مسیری که مسیر دولت و منافع مردم است، لطمه بزند، در آنجا خود مردم باید به صحنه بیایند و چنانچه لازم بود، دولت برای مردم توضیح می‌دهد، اما من اکنون این نیاز را احساس نمی‌کنم.

روحانی با بیان این‌که بسیاری از دوستان هم از طرق مختلف از ما درخواست داشتند در صحبت‌های خود به شایعه‌پراکن‌ها و تحلیل‌گرها پاسخی بدهم، گفت: من امروز این نیاز را احساس نمی‌کنم هر زمان که نیاز بود این صحبت‌ها را اعلام می‌کنم.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که هدف ما هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی آشتی بوده است، به روابط کشور با دنیا اشاره کرد و گفت: امروز روابط ما با دنیا بهتر از گذشته است، جایگاه و نفوذ ایران امروز بهتر از گذشته است. روابط ما با همسایگان و هم غیرهمسایگان روز به روز بهتر می‌شود.

روحانی با بیان این‌که ما در میان همسایگان خود شاهد تحولات بسیار خوب با روسیه خواهیم بود، گفت: هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سیاسی ما شاهد تحولات بسیار خوبی در روابط با روسیه خواهیم بود. در مورد غیرهمسایگان نیز ما شاهد تحول بسیار خوب در ماه‌های آینده در روابط با چین خواهیم بود، بنابراین ما در حال ادامه رابطه با همسایگان و هم غیرهمسایگان هستیم.

وی با تاکید بر این‌که ما در زمینه رفع تمکین و شکست آن در حال ادامه روابط با همسایگان و غیرهمسایگان هستیم، اظهار کرد: ما گام نخست را امروز برداشته‌ایم. ما امروز در زمینه بانکی در مورد تمام کالاهای اساسی روالی عادی را طی می‌کنیم و دیگر شرایط مانند شرایط تحریم نیست. امروز در مورد کالاهای اساسی و چه شرکت‌های خصوصی چنانچه بخواهند کالایی وارد کنند، ابتدا در شعبات مختلف بانک ها ال‌سی باز می‌شود، جنس وارد می‌شود و پس از وارد شدن جنس، برخلاف ماه‌های قبل که کل پول از طریق واسطه و قبل از دریافت جنس پرداخت می‌شد، پرداخت می‌شود.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که امروز نخستین قدم در شکستن تحریم‌ها برئداشته شده است، گفت: این شرایط مربوط به پول‌های بلوکه شده ایران که باید واریز شود، نیست. بحث مربوط به پول بلوکه شده ایران بحث دیگری است. ما امروز کلا شاهد تحولی در نظام خرید به ویژه در مورد کالاهای اساسی و دارو هستیم.

روحانی با بیان این‌که ما در زمینه دستیابی به توافق نهایی با 1+5 گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم، اظهار کرد: من از تیم مذاکره‌کننده، وزارت امور خارجه و همه ارگان‌های دیگری که در کنار وزارت خارجه در این زمینه فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم؛ چراکه بار سنگینی بر روی دوش آنهاست و آنها به عنوان سربازانی که در خط مقدم ما در سیاست خارجی هستند، تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله روندی که امروز پیش می‌رود، روند پایان تحریم‌ها خواهد بود. منتها در این راه باید حساب‌شده گام برداریم. مردم نیز همانگونه که عمل کردند، باید دولت را کمک و همراهی کنند. رسانه‌ها نیز باید حواسشان جمع باشد.

رییس جمهور با بیان این‌که آنچه مربوط به منافع ملی است مساله دولت نیست، بلکه مساله همه ملت و منافع کل کشور مطرح است، اظهار کرد: وضع درآمدی کشور به ویژه در زمینه درآمد ارزی و همچنین روند تعامل ما با نظام بانکی امسال به مراتب نسبت به سال‌های گذشته بهتر خواهد بود.

ادامه دارد...

کد N254127

وبگردی