آفتاب

رئیس‌جمهور/5/: مردم از نیمه اردیبهشت با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه می‌شوند

رئیس‌جمهور/5/: مردم از نیمه اردیبهشت با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه می‌شوند

رئیس‌جمهور با اشاره به عزم دولت برای بهبود وضعیت درمان برای مردم، گفت: از هفته آینده مردم با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود در مورد اقدامات دولت در بخش سلامت و درمان توضیح داد: از جمله اهدافی که ما در این مرحله در زمینه سلامت داریم، این است که مشکلات فراوان نظام سلامت برطرف شود.

روحانی با اشاره به اینکه "تقریباً در طول سال هشت میلیون نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند"، گفت: بستری شدن بیماران گاهی با مخارج بسیار سنگینی روبروست و گاهی بیماری‌های صعب‌العلاج مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه "قبل از این دولت در سال 92 مردم مشکلات فراوانی در نظام دارو داشتند که بخش بزرگی از آنها حل‌وفصل شده است"، تصریح کرد: در مورد دارو به مردم اعلام می‌کنیم که از سال 93 قیمت داروهای ساخت داخل افزایش نخواهد یافت. همچنین قیمت داروهای خارجی در سال 93، 10 درصد کاهش خواهد یافت و ملزومات پزشکی که از خارج وارد می‌شود نیز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد:‌ مردمی که نیازمند می‌شوند و در بیمارستان بستری می‌شوند، سهمی که تا پایان پرداخت خواهند کرد، 10 درصد خواهد بود اما در گذشته شاهد بودیم هرکس به بیمارستان وارد می‌شد، از دمپایی تا ملافه و انواع داروها را باید خودش تهیه می‌کرد و همچنین مخارج سنگینی برای تشخیص بیماری نیز می‌پرداخت اما از 15 اردیبهشت این روند قدم به قدم تغییر خواهد کرد و هرکس از 15 اردیبهشت وارد بیمارستان شود، باید تمام نیازهایش از دارو تا تجهیزات در بیمارستان تأمین شود که این هزینه‌ها را یا بیمه یا دولت متقبل خواهد شد.

روحانی در همین رابطه تاکید کرد: بدین ترتیب مردم از هفته آینده با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه خواهند شد.

تمام مردم را بیمه خواهیم کرد

وی با بیان اینکه "تمام مردم را بیمه خواهیم کرد"، گفت: اعلام کرده‌ایم هر کسی بیمه نیست ثبت‌نام کند و ما او را بیمه می‌کنیم، یعنی برای هر فرد دفترچه‌ای صادر می‌کنیم و 23 هزار تومان بودجه برای هر نفر در سال مدنظر قرار دادیم و پیش‌بینی می‌کنیم حدود پنج میلیون نفر یا بیشتر، افرادی هستند که بیمه نیستند و ثبت‌نام خواهند کرد که همه آنها بیمه خواهند شد.

روحانی با بیان اینکه "بر اساس محاسبات ما، مخارج مردم در کارهای درمانی بسیار کاهش خواهد یافت و 10 درصد از هزینه‌ها را پردخت خواهند کرد"، گفت: در شرایط خاص، باز هم سهم بیمار نسبت به آنچه که قبلا بوده است، از نصف کمتر خواهد بود، پس کمک بزرگی به نظام سلامت خواهد شد.

وی افزود: آنچه در اسفند پارسال پرداخت کردیم و آنچه امسال پرداخت خواهیم کرد، 10 هزار میلیارد تومان غیر از بودجه عادی نظام سلامت که در بودجه پیش‌بینی شده است، به نظام سلامت کمک می‌کنیم که چهار هزار و 800 میلیارد تومانِ آن از بخش هدفمندی یارانه‌ها کمک می‌شود.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هیأت دولت درخواست کردم از این پس افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند، در صورت‌حسابی که به آنها داده می‌شود، بخشی را که هدفمندی مرحله دوم یارانه‌ها به مردم کمک می‌کند کاملاً ثبت و مشخص کنند تا معلوم شود چه پولی در این مرحله برای نظام سلامت پرداخت می‌شود.

ادامه دارد...

کد N254105

وبگردی