آفتاب

رییس جمهور /6/:ارزش دفترچه‌های بیمه افزایش می‌یابد

رییس جمهور /6/:ارزش دفترچه‌های بیمه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در واکنش به این جمله مجری مبنی بر این‌که بیمه‌های درمانی چندان ارزشی در کشور ندارند و بسیاری از مراکز درمانی دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی را پذیرش نمی‌کنند، گفت: در گذشته یک مشکلی وجود داشت و آن این بود که پول بیمه خیلی دیر پرداخت می‌شد، اما امسال تقریبا از بدهی که وزارت رفاه و تعاون به بخش‌های سلامت و دارو داشت، مدت 14 ماه آن پرداخت شده است و در واقع تا ماه بهمن پرداخت شده است و به تدریج هر صورتحسابی که می‌آید پرداخت می‌شود، بنابراین ارزش دفترچه‌های بیمه افزایش می‌یابد.

رییس جمهور ادامه داد: قبلا 200 قلم دارو با دفترچه بیمه پرداخت می‌شد و بقیه داروها مشمول بیمه نبودند. ما ان‌شاءالله در اردیبهت‌ماه که فکر کنم 15 یا 16 اردیبهشت‌ماه باشد، اعلام می‌کنیم که تعداد داروهایی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند به بالای 300 قلم می‌رسند و ان‌شاءالله تا پایان سال به 350 قلم خواهد رسید.

وی افزود: در مرحله اول این تعداد از 200 تا به بالای 300 تا می‌رسد.

روحانی همچنین ادامه داد: مشکل دیگری که وجود داشت این بود که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بعدازظهرها، شب‌ها و همچنین روزهای تعطیل متخصصی نبودند و مردم مجبور می‌شدند به بخش خصوصی مراجعه کنند. از این به بعد در بعدازظهرها، شب‌ها و همچنین روزهای تعطیل پزشک متخصص در بیمارستان حضور خواهد داشت.

رییس جمهور همچنین به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: به تدریج متخصصان را به شهرستان‌ها اعزام می‌کنیم تا مردم مجبور نباشند که برای مراجعه به شهرهای بزرگ بیایند.

وی با بیان این‌که این موارد در ظرف امسال و بسیاری از آنها در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم در نظام سلامت شاهد یک تحول چشمگیر خواهند بود. البته تحقق برخی از این موارد تا پایان سال طول خواهد کشید.

روحانی با اشاره به اهمیت نوسازی برخی بیمارستان‌ها و زمان برد بودن این موضوع یادآورشد : با اقداماتی که انجام می‌شود، مردم از نظر پولی که برای بیماری و بستری شدن خود پرداخت می‌کنند، کاملا متحول می‌شوند و ان‌اشاءالله ما این موضوع را از اردیبهشت‌ماه مشاهده خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شما به بحث هدفمندی یارانه‌ها و این‌که صرفه‌جویی حاصل از بحث هدفمندی یارانه‌ها در چه بخش‌هایی مصرف می‌شود، اشاره کردید. سوال این است که اقشار کم درآمد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه چه چیزی به دست می‌آورند، گفت: ما وقتی تورم را کاهش می‌دهیم، همه گیرشان می‌آید.

رییس جمهور با بیان این‌که از مردادماه تا اسفند 92 یعنی 7، 8 ماهی که دولت یازدهم فعال بود، تورم 24 درصد کاهش پیدا کرد، تصریح کرد: شاید این در تاریخ کشور ما بی‌نظیر باشد.

روحانی ادامه داد: این به این معناست که مثلا فردی یک و نیم میلیون تومان در ماه درآمد داشته، نگذاشته‌ایم که ماهانه 250 هزار تومان از پول آن کم شود، چراکه اگر تورم با همان روند پیش می‌رفت، کسی که ماهانه 1 و نیم میلیون تومان درآمد داشت، ماهانه 250 هزار تومان از پولش کسر می‌شد.

رییس جمهور گفت: کاهش میزان رشد تورم خود کمکی به مردم است.

ادامه دارد...

کد N254104

وبگردی