آفتاب

روحانی/4/: سطح افزایش قیمت‌ها بالا نخواهد بود

روحانی/4/: سطح افزایش قیمت‌ها بالا نخواهد بود

روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تأثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر قیمت کالاهای اساسی، گفت: اینطور نیست که در میان مردم شایعه شده و گفته شده که قیمت بنزین یا گازوئیل اثر تورمی شدیدی روی اجناس دیگر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس‌جمهور افزود: همه محاسبات کارشناسان ما این موضوع را مورد توجه قرار داده است و به هیچ عنوان افزایش قیمت در سطح بالا نخواهد بود و اصلاً سازوکارهای کنترلی هم برای تأمین بازار و هم برای تأمین کالا پیش‌بینی شده است تا اینکه این پولی که گرفته می‌شود، برای نیازهای ضروری مردم مصرف شود.

در ادامه، مجری برنامه در میان صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره منابع در نظر گرفته شده در این بخش پرسید که روحانی خطاب به وی گفت: بهتر است سوالات خود را با تأنی بیشتری مطرح کنید، تا بخش‌هایی که من پاسخ می‌گویم ناقص نماند.

روحانی افزود: مجلس شورای اسلامی از ما خواست طبق قانون از مردم برای ثبت‌نام‌ها دعوت کنیم و گفتیم هرکس خود را نیازمند می‌داند ثبت‌نام کند و آنهایی که نیازمند نیستند و این مقدار در زندگی آنها زیاد تأثیر ندارد از ثبت‌نام صرف‌نظر کنند. این خواست قانون بود و ما عین آن را مطرح کردیم و من از مردم تشکر می‌کنم که با نظم و انضباط خوبی این ثبت‌نام‌ها را انجام دادند.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار کرد: همچنین لازم است از دست‌اندرکاران بخش سایبری تشکر کنم. همچنین از کسانی که ثبت‌نام نکردند، به این دلیل که نیاز نداشتند یا کسانی که ممکن بود نیاز داشته باشند اما به خاطر اهداف ملی از ثبت‌نام صرفنظر کردند، تشکر کنم.

وی بر گزارش‌دهی منظم دولت به مردم تاکید کرد و گفت: ما آنچه را که در زمینه حامل‌های انرژی دریافت می‌کنیم، سه ماه یک بار به مردم گزارش خواهیم داد و به آنها خواهیم گفت که این درآمد چقدر و در کجا صرف خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "این پول یا برای نظام سلامت یا بخش تولید یا حمل و نقل عمومی و نیز محیط زیست و همچنین کمک یارانه کالایی به افراد نیازمند پرداخت خواهد شد"، نصریح کرد: بنابراین راهی که دولت انتخاب کرده در چارچوب قانون بوده و مردم نیز بسیار خوب همراهی کردند و من از همه مردم و دست‌اندرکاران برای ثبت‌نام و تنظیم امور تشکر می‌کنم.

ادامه دارد...

کد N254081

وبگردی