آفتاب

سناتور ارشد آمریکا: طرح ارسال کمک مالی به مصر را امضا نمی کنم

سناتور ارشد آمریکا: طرح ارسال کمک مالی به مصر را امضا نمی کنم

تهران - ایرنا - سناتور ˈپاتریک لیهیˈ رییس کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا که نظارت بر روند انتقال کمک های خارجی آمریکا را برعهده دارد، روز سه شنبه ضمن محکوم کردن حکم صادره علیه اعضای اخوان المسلمین، اعلام کرد که طرح ارسال کمک های مالی به ارتش مصر را امضا نمی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این سناتور دمکرات ایالت ورمونت آمریکا در این خصوص گفت: برای امضای تحویل بسته کمک های مالی به ارتش مصر آمادگی ندارم.

وی افزود: برای این کار تا زمانی که مدرک قانع کننده ای از دولت مصر در زمینه پایبندی به حکومت قانون را دریافت نکنیم، آماده نیستم.

دولت ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که 10 فروند بالگرد تهاجمی آپاچی و 650 میلیون دلار را به ارتش مصر تحویل خواهد داد.اما یک روز پس از صدور حکم اعدام برای 683 نفر از اعضای اخوان المسلمین از جمله رهبر این گروه، رییس کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا از مسدود کردن روند اختصاص این مبلغ خبر داد.

این در حالی است که برای تحویل بالگردهای آپاچی نیازی به تصویب کنگره نیست.

براساس این گزارش، لیهی ضمن محکوم کردن ˈجلسه محاکمه ساختگی روز گذشته ( دوشنبه ) که فقط یک ساعت به طول انجامیدˈ، گفت که حتی اگر رییس کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا نبود، اوضاع در مصر را با ˈنگرانی زیادیˈ نظاره می کرد.

وی افزود: این حکم، تظاهری بر رعایت حقوق بشر توسط دولت مصر است و سواستفاده از سیستم قضایی را نمایان می کند.

وی اضافه کرد: هیچ کس نمی تواند این حکم را موجه بداند و این امر، نشانی از دمکراسی ندارد، بلکه یک دیکتاتوری را که عنان اختیار از دست داده است، به نمایش می گذارد.

وی حکم صادره را نقض کامل حقوق بشر دانست.

مترجمام**9109**1917
کد N254059

وبگردی