آفتاب

تهدید به اعتصاب عمومی از سوی اتحادیه‌های کارگری و کارمندی لبنان

تهدید به اعتصاب عمومی از سوی اتحادیه‌های کارگری و کارمندی لبنان

تظاهرات اتحادیه‌های کارگری و کارمندی لبنان با پلاکاردهایی خطاب به نمایندگان پارلمان که در آن نوشته بود: "دزدی‌هایتان را متوقف و به قانون افزایش حقوق رای دهید"، ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از بیروت، یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان، اتحادیه‌های کارگری و کارمندان این کشور امروز با فراخوانی سراسری اعضای خود برای برگزاری تظاهرات و تحصن در برابر پارلمان لبنان، این منطقه از بیروت را به تعطیلی کشاندند.

روسای اتحادیه‌های کارگری، کارمندان، بازنشستگان و معلمین مدارس دولتی و خصوصی امروز در میان تدابیر شدید امنیتی در اطراف پارلمان و استقرار نیروهای ارتش، با ایراد سخنرانی تهدید کردند اگر به خواسته‌های آنها از سوی پارلمان پاسخ مثبت داده نشود، لبنان را با تعطیلی عمومی روبرو خواهند کرد.

محمود حیدر، رییس اتحادیه کارمندان ادارات دولتی در اجتماع امروز گفت: مبارزه و جدال ما به مبارزه‌ای آشکار بین کسانی که دولت و اداره کشور را می‌خواهند و کسانی که آن را نمی‌خواهند تبدیل شده است.

وی افزود: ما هرگز به افزایش حقوق کارمندان از جیب اقشار کم درآمد راضی نخواهیم شد بلکه کسانی باید این هزینه را متحمل شوند که مالکیت بانک‌ها را داشته و اراضی شهری و محدوده‌های دریایی را به تصرف خویش درآورده‌اند.

حیدر تاکید کرد که جز با افزایش 120 درصدی حقوق‌ها این اعتراضات پایان نخواهد یافت.

وی به عنوان نماینده کارمندان دولت، تهدید کرد اگر پارلمان به اعتراضات آن‌ها پاسخ مثبت ندهد اعتصاب سراسری راه انداخته و روند کار مدارس و امتحانات را متوقف خواهند کرد.

پارلمان این کشور هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری فقط تا 15 ماه آینده میلادی فرصت دارند تا برنامه افزایش حقوق‌ها را قانونی کنند چه آن که پس از آن و در صورت عدم انتخاب رییس جمهور جدید، پارلمان قدرت قانونگذاری خود را از دست می‌دهد و تا پیش از انتخاب رییس جمهور دیگر نمی‌تواند هیچ قانونی را تصویب کند.

اتحادیه‌های کارگری در بخش‌های مختلف، فردا اعتصابات خود را از سر می‌گیرند و به نظر می‌رسد در صورت عدم حصول نتیجه، دامنه این اعتصابات اقتصاد لبنان را فلج خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N253700

وبگردی