آفتاب
استاندار آسترا خان خواستار شد؛

همکاری در زمینه فناوری جدید دامپروری و کشاورزی با مازندران

همکاری در زمینه فناوری جدید دامپروری و کشاورزی با مازندران

استاندار آستاراخان خواستار همکاری در زمینه فناوری جدید دامپروری و کشاورزی با مازندران شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، الکساندر ژیلکین سه شنبه 9اردیبهشت در نشست مشترک استانداران و مدیران اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی مازندران و آستاراخان روسیه که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: 20 سالی است که روابط همکاری بین استان‌های مازندران و آستاراخان آغاز شده و خوشبختانه شاهد پیشرفت‌های خوبی در تمامی زمینه ها بوده ایم.

وی ادامه داد: ما هم به مشکلات در مفاد تفاهم نامه قبلی اعتقاد داریم و امیدواریم با برگزاری کمیته های تخصصی و تشکیل کارگروه‌ها مشکلات موجود رفع شود.

استاندار آستراخان با بیان اینکه در زمینه همکاری قرنطینه‌ای در بخش کشاورزی مشکلی وجود ندارد گفت: در این زمینه طبق رایزنی هایی که با وزارتخانه روسیه داشته ایم اعلام شده که منتظر نتیجه از سوی ایران هستند.

ژیلکین خواستار همکاری در زمینه فناوری جدید دامپروری و کشاورزی با مازندران شده است.

وی خواستار پیشرفت و گسترش کریدور شمال به جنوب شده است و اظهار داشت: با گسترش این خط کالاهای ترانزیتی در دو کشور افزایش می یابد .

استاندار آستراخان با بیان اینکه در بخش توریست روابط گسترده‌ای با این استان خواهیم داشت گفت: خواستار ارتقاء روابط همکاری بین دو استان هستیم.

ژیلکین تصریح کرد: خواهان موافقت تدریس زبان‌های دو استان در دانشگاه های روسیه و مازندران هستیم .

استاندار آستراخان با تاکید بر فعالیت‌های رسانه‌ای دو استان، افزود: آمادگی داریم فرصت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری، کشاورزی و ... مازندران از تلویزیون محلی ما پخش شود و همچنین تلویزیون محلی مازندران به پخش قابلیت‌های استان آستراخان بپردازد.

انتهای پیام

کد N253669

وبگردی