آفتاب
آیت‎الله‎ جوادی‌آملی:

راه باز شود بسیاری از مردم غرب مسلمان می‌شوند

راه باز شود بسیاری از مردم غرب مسلمان می‌شوند

آیت‎الله‎ جوادی آملی گفت: اگر کسی محققانه زندگی کرد به راه راست هدایت می‎شود، ولی دوری از زندگی محققانه انسان را از پیشرفت و صعود باز می‎دارد.

آیت‎الله‎ جوادی آملی گفت: اگر کسی محققانه زندگی کرد به راه راست هدایت می‎شود، ولی دوری از زندگی محققانه انسان را از پیشرفت و صعود باز می‎دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس تفسیر خود در مسجد اعظم در ادامه تفسیره سوره صافات گفت: انسان در تعریف قرآنی در بین دو مرز قرار گرفته است که این دو مرز باعث می‎شود که او یا چیزی را تایید کند و یا تکذیب؛ مرز این تایید و تکذیب نیز عقل و تحقیق است.

وی بیان کرد: هیچ کس توان وصف خداوند را ندارد؛ مگر بندگان مخلَص که این افراد تنها افرادی هستند که با زبان الهی با خدا صحبت می‎کنند.

وی گفت: به همین دلیل است که وقتی احادیثی از امام صادق(ع) در یک موضوع مشخص صادر شده چند قول از حضرت در یک موضوع بیان شده است زیرا به قول حضرت، هر کسی تحمل شنیدن این زبان و حقایق الهی را ندارد.

جوادی آملی بیان کرد: علم اصلی علمی است که باید از جانب خداوند به انسان داده شود و پیامبران الهی نیز چنین علمی داشتند؛ وقتی که به مشاهد ائمه اطهار(ع) مشرف می‎شویم باید بخواهیم که با سواد برگردیم زیرا علمی است که در حوزه و دانشگاه به کسی داده نمی‎شود.

وی گفت: هر کسی می‎تواند فقیه و مرجع و عالم شود ولی رسیدن به این علم الهی کار هر کسی نیست و باید آن را نه از درس استاد بلکه از خداوند گرفت.

این مفسر قرآن بیان کرد: فرشتگان الهی در سوره صافات به ذکر خصایص مشترک و غیرمشترک خود می‎پردازند؛ آنها سه خصیصه مشترک دارند که نخستین خصیصه آنان آن است که حد خود را می‎دانند و از حدی که خدا برایشان مشخص کرده تعدی نمی‎کنند.

وی افزود: دومین خصوصیت مشترک همه فرشتگان آن است که همیشه بیدار و آماده خدمت هستند؛ سومین خصیصه آنها نیز این است که همه تسبیح‌گوی خداوند متعال هستند و از این رو غیر از انسان که به قرب خداوند می‌رسد، بقیه موجودات ابن السبیل هستند.

این مرجع تقلید گفت: در بین 7میلیارد انسان روی زمین تنها چند پیامبر از جمله نوح(ع) و موسی(ع) و عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) و... هستند که دنیا را اداره می‌کنند و آنان به فراموشی سپرده نشدند.

وی بیان کرد: امروز نیز در غرب مردم مظلوم و سالم بسیاری هستند ولی اداره کنندگان آن جوامع عده‎ای اندک ولی ظالم هستند؛ آنهایی که مجوز آدم‌کشی صادر می‎کنند اندک هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جامعة المصطفی(ص) در شناساندن اسلام به دنیا گفت: امروزه جامعة‎المصطفی(ص) با طلابی از بیش از 80 کشور جهان در همین مسیر پیش می‌‏رود و دنیا را با نور اسلام آشنا می‎کند آشنایی که با قیام امام بیشتر شد.

جوادی آملی تاکید کرد: راه باز نیست ولی اگر باز شود همه به سوی اسلام خواهند گروید.

انتهای پیام

کد N253533

وبگردی