آفتاب

مسابقات سراسری همخوانی، اذان و ابتهال عصر امروز آغاز می‌شود

مسابقات سراسری همخوانی، اذان و ابتهال عصر امروز آغاز می‌شود

هجدهمین دوره مسابقات سراسری همخوانی، اذان و ابتهال کشور عصر امروز در آبادان با حضور آیت‌الله جزایری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و 500 نفر از متسابقین آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ولی یاراحمدی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اعلام این خبر اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که از ساعت 30/ 17 با تلاوت قرآن کریم آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان ضمن خیر مقدم، گزارشی کوتاهی از فعالیت‌های قرآنی در منطقه را ارائه خواهد کرد.

به گفته یاراحمدی، گروه «شمیم بهشت» (گروه اول سال گذشته) با اجرای برنامه مدیحه سرایی، نشاط معنوی این مراسم را دو چندان خواهد کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به این موضوع که هجدهمین دوره مسابقات همخوانی، اذان و ابتهال قرآن کریم تا پانزدهم اردیبهشت ادامه خواهد یافت، متذکر شد: در این دوره شاهد حضور 40 گروه و 32 موذن برتر و منتخب از 31 استان در بخش براداران هستیم.

وی اضافه کرد: در این مسابقات در بخش خواهران هم 29 گروه همخوانی و 27 مبتهل خواهر شرکت دارند.

یاراحمدی گفت: آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و دکتر مقتدایی استاندار به عنوان سخنرانان اصلی هجدهمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در آبادان هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: همچنین تلاوت پایانی قرآن کریم توسط استاد «طه نعمانی» قاری ممتاز از کشور مصر اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش در این مراسم" حسن خانچی "مبتهل به عنوان نفر اول دوره قبلی مسابقات، "جعفر فردی"، قاری بین المللی قرآن کریم و گروه شمیم بهشت اجرای برنامه و تلاوت خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N253516

وبگردی