آفتاب

رشد 20درصدی داوطلبین ورود به حوزه‌های علمیه خراسان رضوی

رشد 20درصدی داوطلبین ورود به حوزه‌های علمیه خراسان رضوی

مدیر فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی از افزایش 20 درصدی ثبت نام کنندگان حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیردل ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حوزه‌های علمیه اظهار کرد: میزان پذیرش مدارس علمیه نیز نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این دوره از برگزاری این آزمون‌ها بیش از 12 هزار و 200 داوطلب ثبت نام کردند.

ناصری‌نژاد با بیان این‌که «در این میان داوطلبان مرد رقم بیشتری از داوطلبین را به خود اختصاص داده‌اند» گفت: بیش از 8000 نفر از داوطلبان این آزمون جزو داوطلبان مرد بودند؛ همچنین بیش از 3000 تن از شرکت کنندگان این آزمون از بانوان استان بودند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی یادآور شد: این آزمون برای دارندگان مدرک تحصیلی مقاطع راهنمایی و دیپلم برگزار شد و 67 حوزه امتحانی برگزار کننده این آزمون در سطح استان بودند.

ناصری‌نژاد افزود: پذیرفته‌شدگان در این آزمون در بیش از 100 مدرسه علمیه استان پذیرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: مدارس علمیه خراسان رضوی بیشترین افزایش پذیرش طلاب را در سال جاری به خود اختصاص داده و 42 حوزه امتحانی آزمون مزبور در این استان وجود داشت؛ 70 درصد پذیرفته‌شدگان در آزمون به مدارس علمیه خراسان رضوی وارد خواهند شد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون ورودی امسال گفت: نتایج چهارم خرداد ماه اعلام می‌شود و 20 روز پس از آن نیز داوطلبان به مصاحبه فراخوانده خواهند شد.

انتهای پیام

کد N253515

وبگردی