آفتاب

جهانگیری: عزم جدی دولت احیای دریاچه ارومیه است

جهانگیری: عزم جدی دولت احیای دریاچه ارومیه است

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با بیان این که رییس جمهوری بر احیا و نجات دریاچه ارومیه تاکید ویژه دارد، گفت: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» تاکنون چندین بار موضوع دریاچه ارومیه را پیگیری کرده است که این نشان از عزم جدی دولت برای احیاء آن دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «اسحاق جهانگیری» در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، گزارش های ارایه شده ازسوی دبیرخانه این کارگروه را مناسب و امیدوارکننده توصیف کرد.

وی افزود: نجات دریاچه ارومیه هدفی مهم و ملی است و دولت با جدیت همه توان علمی و اجرایی کشور را به کمک دریاچه ارومیه آورده است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: برای احیای دریاچه ارومیه از مجموعه دانشگاهی کشور، صاحب نظران و اساتید داخلی و خارجی استفاده شده که لازم است مردم از این موضوع اطلاع داشته باشند و بدانند که نجات دریاچه ارومیه موضوعی فراموش شده نیست و دولت در این مسیر از حساسیت و اراده جدی برخوردار است.

جهانگیری با بیان این که ممکن است عده ای این گونه القا کنند که دریاچه ارومیه قابل احیا نیست، گفت: حتی اگر به این نتیجه برسیم که برای احیای دریاچه ارومیه به منابع مالی دیگری به جز بودجه های اختصاص داده شده نیاز داریم، حتما برای این موضوع برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی با یادآوری طرح ها و راهکارهای ارایه شده برای نجات دریاچه ارومیه از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خواست برای تامین منابع مالی لازم برای اجرای این طرح ها برنامه ریزی کند تا در سال جاری بتوانیم وارد فاز اجرایی احیای دریاچه ارومیه شویم.

در این جلسه که با حضور وزیران نیرو و جهاد کشاورزی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، استانداران آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان تشکیل شد، مجری و مدیر اجرایی کارگروه نجات دریاچه ارومیه به ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، پرداخت.

«عیسی کلانتری» از همه دستگاه ها و استانداری های مرتبط به دلیل همکاری و همدلی برای احیای دریاچه ارومیه قدردانی کرد و افزود: همه بخش های ذی ربط، توان و دانش خود را در اختیار این ستاد قرار داده اند و هم اکنون ستاد به صورت تمام وقت و شبانه روزی نجات دریاچه ارومیه را به عنوان یک موضوع ملی دنبال می کند.

در این نشست ضمن معرفی ساختار ستاد احیای دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده، گزارشی از طرح های 19 گانه تایید شده در جلسه هیات وزیران برای نجات دریاچه ارومیه ارایه شد و اعضای جلسه پیشنهادها و دیدگاه های خود را درباره این طرح ها مطرح کردند.

تسهیل و افزایش حجم آب ورودی به دریاچه، کنترل و کاهش برداشت از آب سطحی و زیرزمینی حوضه، اقدامات مطالعاتی و نرم افزاری و انتقال آب به تالاب های اقماری و جزایری از مهم ترین اهداف طرح های 19 گانه بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه گزارشی در زمینه اولویت ها، اقدامات و برنامه های در دست اجرای ستاد ارایه شد.

سیام(1)**9189**1336
کد N253432

وبگردی