آفتاب

وزیر بهداشت خواهان محول شدن مدیریت مراکز درمانی خیرساز به آنان شد

وزیر بهداشت خواهان محول شدن مدیریت مراکز درمانی خیرساز به آنان شد

یزد- ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدیریت مراکز درمانی که از سوی خیرین ساخته شده است، به خود آنها محول شود چرا که این اقدام می تواند برای همه و خود خیرین آثار و برکات زیادی داشته باشد .

دکتر سیدحسن هاشمی روز سه شنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در یزد با اشاره به موقعیت فرهنگی مناسب این استان افزود: این استان با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی می تواند در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر پیش قدم شود و مرجعیت حوزه پیشگیری و بهداشت در سطح استان های کشور را به عهده بگیرد.

وی اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین با تعامل مناسب با سازمان جهانی بهداشت (WHO) می تواند به عنوان قطب منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در حوزه بهداشت و پیشگیری فعالیت کند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین تشکیل یک کارگروه در زمینه بهداشت و پیشگیری در زمینه بیماری های غیرواگیر در این استان را پیشنهاد داد و گفت: با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه دارو، می توان ظرفیت های جدیدی را در این استان ایجاد کرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به ظرفیت مناسب استان یزد در زمینه پرورش گیاهان دارویی با توجه به شرایط آب و هوایی این استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد می تواند در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی پیش قدم شود.

هاشمی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین این استان به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: تعامل و تسهیلات لازم را برای حضور خیرین فراهم نمایند.

وی تاکید کرد: برای حضور و ایجاد انگیزه برای خیرین ضرورت دارد سامان دهی مناسبی در این حوزه صورت پذیرد تا خیرین همگام با برنامه های وزارت بهداشت با علاقه مندی و انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت بر اساس اولویت های نظام سلامت فعالیت نمایند.

وی تاکید کرد: دولت به این حوزه اعتماد کرده است و انتظار این است که مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش رضایتمندی مردم، همه جهادی عمل کنند و همراه با تدبیر، رضایتمندی مردم نسبت به ارائه خدمات درمانی را افزایش دهند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: در توزیع منابع انسانی و ارائه خدمات، همه استان به صورت یکسان دیده شود و سمت و سوی حرکت در حوزه سلامت، عدالت محور باشد.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان شهرستان های مختلف یزد نیز درباره مشکلات و چالش های موجود حوزه های خود توضیحاتی ارائه دادند که وزیر بهداشت دستور لازم برای پیگیری و رفع این مشکلات را صادر کرد .

به گزارش ایرنا در سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ساختمان اتاق های عمل جراحی و مراقبت های ویژه بستری پیوند بیمارستان شهید صدوقی یزد افتتاح شد.

برای ساخت ساختمان های این بخش ها یک میلیارد تومان هزینه شد که این رقم با استفاده از کمک های نیکوکارانه ˈ سید علی اصغر میر وکیلی ˈ از خیران یزدی پرداخت شده است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید صدوقی یزد بازدید کرد .

این بخش دارای دارای 60 تخت نوزادان و هشت تخت مراقبت های ویژه است .

همچنین در این سفر بخش مرکز مراقبت از بیماری های غیرواگیردار در یزد افتتاح شد.

این مرکز به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های مزمن از جمله دیابت و فشار خون راه اندازی شده است.

برای مرکز یاد شده یک میلیارد ریال هزینه شده است. ک/2

7546/1968
کد N253202

وبگردی