آفتاب
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مشکلات جامعه امروز ناشی از اقامه نشدن درست نماز است

مشکلات جامعه امروز ناشی از اقامه نشدن درست نماز است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بسیاری از مشکلات امروز جامعه را ناشی از اقامه نشدن درست نماز بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بسیاری از مشکلات امروز جامعه را ناشی از اقامه نشدن درست نماز بیان کرد.

وی افزود: نماز به همه امور جهت می‌دهد، نماز تنها وسیله ارتباط با خداوند متعال است، بنابراین اگر به آن توجه و به معنای واقعی در جامعه اقامه شود، به یقین بسیاری از مشکلات امروز جامعه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در نخستین نشست ستاد اقامه نماز استان در سال 93 با اشاره به ظرفیت‌های بالای نماز اظهار کرد: اگر کسی توانست به جایگاه واقعی نماز پی‌ برد و با همه وجود آن را بشناسد، به یقین همه کارها را به سمت نماز جهت می‌دهد و از هر فرصتی برای ترویج این امر اساسی استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان به وسیله نماز ارتباطش را با خداوند محکم نکند، کارهایش خدایی نمی‌شود و به یقین کاری هم که خدایی نباشد، برکت ندارد و به مقصد نهایی نخواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که «انبیاء الهی نیز در سایه نماز، ظرفیت‌های درونی خود را برای انجام رسالت فراهم می‌آوردند» تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید که در سایه نماز است که می‌توان به جایگاه‌های بالا رسید و تا نماز نباشد، انسان به هیچ جایی نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان آثار و برکات نماز را حس کردنی دانست و افزود: این که اولیاء الهی برای اقامه نماز لحظه شماری می‌کردند، به خاطر آن بود که آثار و برکاتش را با همه وجود حس و لمس کرده بودند و نمونه بارز آن، مرحوم آیت الله بهجت بود که هر چه به دست آورد، در سایه توجه به نماز بود.

وی در ادامه به برگزاری سومین دوره مسابقه ملی وبلاگ نویسی نماز در استان در ماه آینده خبر داد و تأکید کرد: این مسابقه کاری بسیار ارزشمند در جهت توسعه فرهنگ نمازخوانی است؛ بنابراین همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان وارد میدان شوند و متولیان امر را در جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقه یاری کنند.

نکونام در پایان به نقش مؤثر فضای معنوی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های ترویج معارف الهی، ایجاد فضای معنوی است، بنابراین بکوشیم که فضای جامعه و شهر را به این سمت سوق دهیم و در این راه از هیچ کاری دریغ نکنیم.

انتهای پیام

کد N253161

وبگردی