آفتاب

روسیه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کرد

روسیه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کرد

مسکو-ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید برغیرقانونی بودن تحریم های آمریکا علیه روسیه گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان را فاقد وجاهت قانونی می دانیم و محکوم می کنیم.

به گزارش ایرنا، ریابکوف روز سه شنبه در گفتگو با ایتارتاس اظهار داشت: تحریم های یکجانبه فرا ملی کاملا ماهیت غیرقانونی دارند.

وی افزود: این گونه اقدامات با هیچیک از اصول منطقی مناسبات بین المللی مطابقت ندارند و متناقض شرایط حقوق بین الملل هستند.

آمریکا روز دوشنبه در جدیدترین اقدام علیه روسیه، تحریم های جدیدی را علیه هفت مقام دولتی نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و 17 شرکت دیگر روسی اعمال کرد.

ریابکوف گفت: آمریکا در تصمیم گیری در مورد تحریم روسیه واقعیت ها را در اوکراین و وضعیت اطراف آن درنظر نگرفته است.

وی اضافه کرد: واشنگتن بر مناقشه در اوکراین دامن می زند و هیچ اقدام مثبتی برای حل و فصل بحران این کشور و تشویق سران اوکراین به برداشتن گام های منطقی انجام نمی دهد.

مقام روس اضافه کرد: اقدامات جدید آمریکا علیه روسیه و استفاده از زبان زور و اولتیماتوم علیه کشور ما هیچ کمکی به حل و فصل سازنده مسایل اوکراین نمی کند.

وی با بیان این که خواسته های ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین کاملا قانونی است، اظهار داشت: آمریکا بجای تلاش برای اعمال فشار بر روسیه می توانست برای سر عقل آوردن سران کی یف تلاش کند. آمریکا با در پیش گرفتن مسیر تحریم ، به دوره جنگ سرد برمی گردد و در واقع خود را در گرداب دوره گذشته می اندازد.

وی افزود: این سیاست قرن بیست و یکمی نیست و نشان می دهد که مقام های آمریکایی در تصورات خود گرفتار هستند یا شاید حسرت گذشته را می خورند.

ریابکوف روز دوشنبه نیز در گفت وگو با خبرگزاری روسی ˈاینترفاکسˈ با انتقاد از تحریم جدید روسیه از طرف آمریکا اعلام کرد: به تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه پاسخ مناسب می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات سخنگوی کاخ سفید در مورد وضع تحریم های جدید علیه روسیه ناخوشایند و غیرقابل قبول است.

وی افزود: اظهارات سخنگوی کاخ سفید نشانگر عدم درک اوضاع اوکراین از طرف مقامهای آمریکایی است و در واقع واشنگتن به واقعیت ها توجه نمی کند و رفتار مسئولانه ای در این وضعیت ندارد.

ریابکوف اضافه کرد: این سخنان حکایت از آن دارد که آمریکا بطور عمدی به تشدید بحران اوکراین می پردازد.

وی ادامه داد: آمریکا از آن دسته نیروهای سیاسی در اوکراین پشتیبانی می کند که نه فقط برای برداشتن گام های لازم به سوی فدرالی شدن کشور و گام های لازم دیگر برای تامین روند تکاملی اوکراین آمادگی ندارند بلکه به رویارویی های جدیدتر دامن می زنند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد تحریم های آمریکا علیه کشورش گفت: البته به این تحریم ها پاسخ می دهیم. هیچگاه این واقعیت را که امکان برای پاسخ دادن به چنین گام هایی را داریم پنهان نکرده ایم.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N253122

وبگردی