آفتاب

قائم مقام وزیر خارجه پاکستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم

قائم مقام وزیر خارجه پاکستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم

تهران – ایرنا – قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان با بیان این که به دنبال توسعه روابط حسنه خود با ایران هستیم، گفت: برای فائق آمدن بر مشکلاتی همچون تروریسم نیازمند گفت وگو و همفکری هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، اعزاز احمد چودری امروز (سه شنبه)در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر ماه آینده نواز شریف نخست وزیر پاکستان به ایران اظهار داشت: برای آقای نواز شریف توسعه اقتصادی و صلح و ثبات در منطقه بسیار مهم است و در این زمینه مذاکره با همسایگان می تواند ثمربخش باشد.

قائم مقام وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد حتی قصد داریم با نخست وزیری که قرار است در هند روی کار بیاید، روابط حسنه داشته باشیم.

احمد چودری با اشاره به مواضع دو کشور ایران و پاکستان در مورد افغانستان گفت: می دانیم که ثبات در افغانستان برای دو کشور ثمربخش است و بی ثباتی در این کشور برای تمام منطقه مضر است.

وی با اشاره به تلاش پاکستان برای حفظ روابط مناسب با همسایگانش اظهار داشت: همچنین پاکستان تلاش کرده است روابط حسنه خود را با چین حفظ کند.

چودری با بیان این که روابط ایران و پاکستان روابط بسیار خوبی است، اظهار داشت: می خواهیم این روابط خوب را بخصوص در بخش انرژی توسعه دهیم و دو کشور می خواهند در راستای حفظ منافع ملی خود روز به روز روابط شان را توسعه دهند.

وی همچنین گفت: در بسیاری از بحران های منطقه ای همچون بحران سوریه ، مصر و سایر کشورهای اسلامی، دو کشور ایران و پاکستان مواضع شبیه به هم دارند ضمن اینکه تلاش می کنیم با بسیاری از کشورها ازجمله کشورهایی همچون ژاپن، فیلیپین و روسیه روابط خوبی داشته باشیم.

چودری با بیان اینکه در یک مقطع زمانی پیچیده و بغرنج زندگی می کنیم، اظهار داشت: باید به دنبال حل مشکلات و در پی این باشیم که بهترین روابط را بر تمامی عرصه ها در منطقه خود حاکم کنیم.

قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: برای ما کدام بهتر است اینکه چالش ها را از بین ببریم و با هم دوست باشیم یا اینکه به چالش ها دامن بزنیم؟ دولت های پاکستان و ایران این تصمیم را دارند که در راستای ثبات، صلح و توسعه منطقه ای تلاش کنند.

وی اظهار داشت: ما به مذاکره و گفت وگو نیاز داریم تا با همفکری و هماهنگی لازم بر مشکلاتی مثل تروریسم فائق آییم.

خبر در حال تکمیل است.

سیام (3) ** 2021 ** د . الف**
کد N252947

وبگردی