آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

کشته شدن 14 دانش آموز دمشقی در حمله تروریستها/ سیطره ارتش بر بلندیهای حومه شمالی لاذقیه

کشته شدن 14 دانش آموز دمشقی در حمله تروریستها/ سیطره ارتش بر بلندیهای حومه شمالی لاذقیه

نیروهای ارتش سوریه در آخرین عملیات سنگین خود علیه گروههای تروریستی توانستند با عقب راندن تروریستها از بلندیهای حومه شمالی لاذقیه، سیطره خود را بر این نقاط مستحکم تر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای ارتش سوریه روز گذشته در عملیاتهای سنگین خود پشتیبانی کمیته های دفاع ملی توانستند بر سه نقطه مهم از بلندیهای حومه شمالی لاذقیه سیطره پیدا کنند. در این عملیات گروههای تروریستی متحمل خسارات زیادی شده و مجبور به فرار به نقاط شمالی شدند.

بنابراین گزارش، ارتش سوریه در عملیات توانست بر نقاط 724، 1017 و 959 در بلندیهای حومه شمالی لاذقیه سیطره پیدا کند و تروریستها را به عقب براند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- شماری از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره که توسط ارتش سوریه بازداشت شده اند، اخیرا اعترافات جدیدی درباره ارتکاب جنایات علیه مردم سوریه داشته اند. تروریستهای بازداشت شده اعلام کرده اند: که با هدایت سرکردگان عرب و به ویژه ترکیه ای خود عملیاتهای تروریستی را علیه تاسیسات دولتی و بخشهای عمومی به اجرا می گذاشتند.

این تروریستها با اشاره به حضور تروریستهایی از کشورهای مختلف آفریقا، آسیا و اروپا در سوریه، اعلام کردند: سرکردگان گروههای مسلح در آموزشهای خود به ما استفاده از انواع سلاح را یاد می دادند و تاکید می کردند که شما با کفار در حال جنگ هستند و در صورت کشته شدن به بهشت خواهید رفت.

- تلویزیون سوریه امروز در خبری فوری اعلام کرد: حمله خمپاره ای تروریستها به مدرسه بدرالدین الحسنی در منطقه الشاغور دمشق تاکنون حداقل باعث کشته شدن 14 دانش آموز شده است و بیش از 50 زخمی به جا گذاشته است.

 

- منابع امنیتی در سوریه از ایجاد یک مرکز اطلاعاتی امنیتی در مرز ترکیه با سوریه توسط سرویس اطلاعاتی دولت ترکیه خبر می دهند. هدف اصلی این مرکز بازجویی از تروریستهای فراری از سوریه است.

سرویسهای اطلاعاتی غربی اخیرا درباره خطرات و پیامدهای ناشی از بازگشت اعضای گروههای تروریستی در سوریه به کشورهایی از آنجا آمدند و یا کشورهای همسایه با سوریه هشدار داده بودند.

- منابع امنیتی در سوریه اعلام کردند: اقدام ارتش سوریه در هلی برن نیروهایش به منطقه مرزی کسب (هم مرز با ترکیه) پاسخی به دخالتهای دولت "رجب طیب اردوغان" در امور سوریه بوده است. ارتش سوریه اخیرا در این عملیات شمار زیادی از تروریستها را به هلاکت رساند و باعث فرار آنها به اراضی ترکیه شد.

- نیروهای ارتش سوریه با ادامه عملیات خود در مناطق قدیمی حمص شمار زیادی از تروریستها را در نزدیکی کلیسای مارجرجس به هلاکت رساندند. در این عملیات گروههای تروریستی از لحاظ تسلیحاتی خسارات و تلفات سنگینی را متحل شدند.

- عملیات ارتش سوریه در منطقه "جبل شاعر" در حومه حمص به کشته شدن 30 عضو گروههای تروریستی منجر شد. در این عملیات سه دستگاه خودرو مجهز به دوشکا متعلق به تروریستها که در نظر داشتند به پادگان ارتش یورش کنند، منهدم شد.

- تلاش گروههای تروریستی برای حمله به دو منطقه "صلاح الدین" و "الاعظمیه" در حومه حلب با دخالت نیروهای ارتش سوریه ناکام ماند.

- ارتش سوریه به مخفیگاههای تروریستها در استان درعا و حومه ادلب یورش برد و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساند.

کد N252945

وبگردی