آفتاب

اعتراض‌های ضددولتی کشاورزان در کلمبیا

اعتراض‌های ضددولتی کشاورزان در کلمبیا

کشاورزان کلمبیایی از روز دوشنبه دست به اعتراض زده و خواستار عمل دولت به اصلاحاتی شدند که نسبت به اجرای آن‌ها متعهد شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشاورزان کلمبیایی معتقدند که دولت موفق نشده‌ است میزان بدهکاری و قیمت نیازهای آن‌ها همچون کود را کاهش دهد در حالی که در اوت سال گذشته میلادی برای پایان دادن به اعتراضات، چنین تعهداتی داده بود.

این در حالی است که دولت کلمبیا می‌گوید، پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته اما برخی از این اصلاحات نیازمند زمان بیشتری هستند. دولت همچنین با صدور بیانیه‌های زیادی در روزهای اخیر اعلام کرده که توجه زیادی را به این بخش معطوف کرده است.

در همین راستا امروز (سه شنبه) وزیر کشاورزی کلمبیا با نمایندگان معترضان دیدار خواهد کرد.

این اعتراضات در حالی آغاز شدند که خوان مانول سانتوس، رئیس جمهوری این کشور به دنبال پیروزی دوباره در انتخاباتی است که در 25 مه برگزار می‌شود.

سانتوس اعلام کرده است که این اعتراضات به صورت عمدی برگزار شده تا به کمپین انتخاباتی او ضربه بزند. وی در عین حال خواستار پایان دادن به اعتراضات شد.

وزیر کشور کلمبیا نیز اعلام کرد که این اعتراضات تاکنون به جز یک مورد، مسالمت‌آمیز بوده‌اند. هم معترضان و هم رهبران فارک (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا)، همکاری با یکدیگر در اعتراضات را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N252726

وبگردی