آفتاب
نماینده اهر و هریس مطرح کرد

لزوم افزایش اختیار مدیریت شهری در راستای بهبود توسعه شهری

لزوم افزایش اختیار مدیریت شهری در راستای بهبود توسعه شهری

عضو کمیسیون عمران مجلس، از تلاش کمیسیون متبوعش برای تصویب قانون جامع مدیریت شهری با هدف افزایش اختیارات شهرداران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، عباس فلاحی باباجان، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای اهر، تلاش در جهت افزایش اختیار مدیریت شهری و شهرداران در حوزه عمران شهری و خدماتی را گامی اساسی در راستای بهبود عمران و توسعه شهری برشمرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، تلاش مجلس برای تأمین منابع درآمدی به دهیاری ها، روستاها و تأمین هزینه های جاری شوراهای اسلامی روستایی را از دیگر برنامه های آتی نمایندگان مجلس برای تقویت جایگاه شوراها و دهیاران در روستاها عنوان کرد.

وی اجرای آمایش سرزمینی را در جهت شناسایی نیازها و قابلیت های مناطق مختلف در کلیه نقاط کشور به منظور توزیع امکانات و خدمات نظام اسلامی ضروری دانست و خواستار تسریع در اجرای این طرح شد.

وی گفت: در اصلاحیه قانون جدید دهیاری ها و شوراها 60 مسئولیت جدید به عهده این نهادهای مردمی گذاشته شده است که با تصویب مجلس در صحن در سال جاری از سال 94 این قانون اجرایی می شود.

فلاحی با اشاره به قانون بودجه 93 تاکید کرد: در بودجه سال 93 اهتمام ویژه ای به بحث توسعه زیرساختهای روستایی و صنایع اشتغال‌زا و توسعه کشاورزی با تمهیدات و اعتبارات ویژه شده است که امیدواریم با تداوم این امر در راستای تحقق منویات معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گامهای اساسی برداشته شود.

فلاحی باباجان از افتتاح فاز اول کارخانه مس انجرد و فاز دوم کارخانه بسته بندی و سورتینگ این شهرستان در سال جاری با اشتغال یکهزار نفر خبر داد.

وی همچنین برگزاری دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در شهرستان اهر را توسط دانشگاه آزاد اسلامی گامی اساسی در امر اشتغال و کارآفرینی و ارتقاء درآمد منطقه و جذب سرمایه گذاران ذکر کرد و افزود: امیدواریم با اهتمام ویژه مسئولین ذیربط بتوانیم با اجرای این همایش تلاش مضاعف دراین حوزه برداریم.

انتهای پیام

کد N252716

وبگردی