آفتاب
معاون حقوقی رئیس جمهور

نزدیک‌ترین بخش به دولت و قوه قضائیه دیوان عدالت اداری است

نزدیک‌ترین بخش به دولت و قوه قضائیه دیوان عدالت اداری است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: نزدیک‌ترین بخش به دولت و قوه قضائیه دیوان عدالت اداری است که می‌تواند در احقاق حقوق مردم گامی موثر بردارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: نزدیک‌ترین بخش به دولت و قوه قضائیه دیوان عدالت اداری است که می‌تواند در احقاق حقوق مردم گامی موثر بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، الهام امین‌زاده با حضور در پنجمین نشست مشترک قضات، معاونین، مدیران حقوقی دستگاه اجرایی که در دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار کرد: این هفته، هفته شهروند و روز دیوان عدالت اداری است، باید بگویم دستگاه‌های قضایی در زمینه پیشگیری نقش اساسی دارند و در حوزه سلامت در رفاه مردم نیز می‌توانند موثر باشند.

وی ادامه داد: نزدیک‌ترین بخش به دولت و قوه قضائیه دیوان عدالت اداری است که می‌تواند در احقاق حقوق مردم گامی موثر بردارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی زمان اختلاف به هیچ وجه به دستگاه قانونی مراجعه نمی‌کنند و در واقع بار قضائی دستگاه قضائی را با توجه به تخلفی که دارند اضافه نکرده و در دولت مساله را حل می‌کنند.

امین‌زاده ادامه داد: حفظ حقوق بیت‌المال و تعهدات در زمینه امور ثبتی و املاک و کاهش ورودی دعاوی امری است که بارها به آن تاکید کرده‌ایم که این امر می‌تواند در ارتقای تخصص و آگاهی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ما با وزرا در ارتباط هستیم که معاون حقوقی خود را از بین متخصصین انتخاب کنند. همچنین رسیدگی به لوایح باید به موقع باشد و وردی دعاوی که علیه دولت است دلسوزانه صورت گیرد.

امین‌زاده گفت: کاهش دعاوی باید به شکل صحیح صورت گیرد همچنین ساده‌سازی و شفاف‌سازی در موضوعات مختلف و برداشت درست از مسائل حقوقی امری است که از مردم انتظار می‌رود و باید در حوزه حقوقی با اساتید و کارشناسان مشورت شود و از اظهار نظر آنان بهره‌مند شد.

وی خاطر نشان کرد: وزارتخانه‌ها از دستگاه‌های حقوقی استعلام کنند که در زمینه پیش‌بینی و کاهش دعاوی کاری اساسی صورت گیرد.

امین‌ازده گفت: موضوع افزایش مرخصی زایمان ازشش ماه به 9 ماه بار شکایت را زیاد کرده که باید فکری اساسی در این باره کرد و این موضوع در دولت مطرح شده است و به زودی در دولت نیز در این رابطه تعیین تکلیف می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: قبل از تهیه حقوق شهروندی، استعلاماتی انجام شد و سپس بخش‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی را خواستیم و در حوزه بهداشت و آموزش از آنها پرسیدیم که طبق حق شهروندی چه کارهایی انجام داده‌اند.

وی بر رابطه کارشناسی دستگاه‌ها با دولت تاکید کرد و این امر را ضروری دانست.

امین‌زاده ادامه داد: آمار بالایی مشکلات، برای همه مشکلات بسیاری را ایجاد کرد که در این زمینه پیشنهاداتی داده‌ایم که باید سازوکار لازم پیش‌بینی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در کمیته 76 قانون برنامه پنجم توسعه تعداد زیادی از قوانین تامین اجتماعی اصلاح شد که در راستای کاهش دعاوی کمک کرده است.

انتهای پیام

کد N252715

وبگردی