آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛/تكمیل می‌شود/

جزییات دیدارهای سایمون گس با مقامات ایران

جزییات دیدارهای سایمون گس با مقامات ایران

دراین دیدار تمامی موضوعات مناسبات شامل بحث‌های دو‌جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت/در حاشیه این دیدار‌ها نیز در خصوص مسئله هسته‌ای هم صحبت‌هایی انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص موضوعات مورد بحث در دیدارهای مدیر کل سیاسی وزارت امورخارجه بریتانیا با مقامات کشورمان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا‌،‌مبنی بر اینکه سایمون گس مدیر کل سیاسی وزارت امورخارجه بریتانیا در سفر تهران، با چه کسانی دیدار داشته است و آیا درباره مسئله مذاکرات هسته‌ای صحبت انجام شد، گفت: ایشان با آقای دلفی، تخت روانچی و امیر عبدالهیان دیدار داشتند.

وی ادامه داد: دراین دیدار تمامی موضوعات مناسبات شامل بحث‌های دو‌جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد: در حاشیه این دیدار‌ها نیز در خصوص مسئله هسته‌ای هم صحبت‌هایی انجام شد.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره چرایی سفر این مقام مسئول به تهران و اینکه آیا این سفر به منظور بازگشایی سفارت انگلستان در تهران است، خاطر نشان کرد: با شروع کار دولت یازدهم شاهد رفت و آمد هیات‌های دیپلماتیک به تهران بوده‌ایم و در حاشیه این سفر‌ها مدیران سیاسی ما با یکدیگر رایزنی‌هایی هم داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دیدگاه ایران در خصوص تحولات منطقه‌ای و جهانی برای کشور‌ها مهم است و می‌تواند به حل مسائل و بهبود آن‌ها کمک کنند.

کد N252623

وبگردی