آفتاب

اوکراین: الحاق کریمه به روسیه 84 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

اوکراین: الحاق کریمه به روسیه 84 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

مسکو-ایرنا- وزیر دارایی اوکراین اعلام کرد الحاق منطقه کریمه توسط روسیه 950 میلیارد گریونا (معادل 84 میلیارد دلار) خسارت به اوکراین وارد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی ˈاونیانˈ اوکراین، پاول پترنکو وزیر دادگستری این کشور روز سه شنبه در نشستی خبری در کی یف گفت: وزارت دادگستری اوکراین اطلاعات وزارتخانه ها و سازمان های دیگر در مورد خسارات وارده به این کشور ناشی از اشغال کریمه توسط روسیه را جمع بندی کرده است.

وی اضافه کرد: در مجموع 950 میلیارد گریونا بر اثر اشغال کریمه به اوکراین خسارت وارد شده است و این رقم منفعت هایی که این منطقه می توانست برای کشور داشته باشد را شامل نمی شود.

روسیه 19مارس گذشته پس از برگزاری همه پرسی در کریمه که اکثریت ساکنان آن به جدایی از اوکراین رای دادند با امضا قراردادی با این منطقه، آن را ضمیمه خاک خود کرد.

آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین روز دوشنبه با امضای قانونی منطقه کریمه را منطقه اشغالی اعلام کرد.

قانون جدید اوکراین برای کریمه ˈتامین حقوق و آزادیهای شهروندان و حقوق ساکنان مناطق اشغالی کریمهˈ نام گرفته و در آن تردد شهروندان اوکراینی در کریمه تضمین شده است.

به گزارش رسانه های روسی، در قانون جدید کریمه در اوکراین، برای سفر شهروندان مرد 16 تا 60 ساله از کریمه به اوکراین شرایط ویژه ای پیش بینی شده است که تردد آنها را دشوارتر می کند.

در قانون یاد شده، این منطقه بخش جدایی ناپذیر اوکراین خوانده و اعلام شده است که تمام قوانین این کشور در منطقه کریمه معتبر است.

منطقه کریمه با وسعت 26هزار و 500 کیلومتر مربع و جمعیت دو میلیون و 413 هزار نفر به عامل اصلی اختلاف میان روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

اروپام/2242**518** 1337
کد N252369

وبگردی