آفتاب

کاندولیزا رایس: کرملین باید متوجه شود اقتصادش تا چه حد شکننده است

کاندولیزا رایس: کرملین باید متوجه شود اقتصادش تا چه حد شکننده است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا خواستار اتخاذ یک سیاست جدید در زمینه انرژی در قبال روسیه شد "تا کرملین متوجه شود که اقتصاد و انرژی‌اش تا چه حد شکننده است."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فایننشیال تایمز، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با توجه به بحران اوکراین اظهار داشت: من امیدوارم که نیروهای آمریکایی بیشتری در کشورهای بالتیک مستقر شوند تا روسیه جدیت موضوع را دست کم نگیرد. علاوه بر این در حال حاضر بازدارندگی مهم‌ترین موضوع در مقابله با روسیه است.

رایس تصمیم دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای ارسال 600 سرباز به لهستان، لیتوانی، استونی و لتونی را نشان دهنده تعهد آمریکا به متعهدانش در ناتو خوانده و آن را آغازی بر ادامه چنین اقداماتی دانست.

وی همچنین با اشاره به وابستگی شدید روسیه به صادرات نفت و گاز خواستار همکاری آمریکا با کانادا و مکزیک برای رسیدن آمریکای شمالی به خود مختاری در زمینه انرژی شده و عنوان کرد که با این اقدام می‌توان اقتصاد روسیه را تضعیف کرده و بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور فشار وارد آورد.

رایس همچنین با توجه به تور آسیایی اوباما اظهار داشت که این سفر بسیار مهم بود زیرا اوباما دوباره بر تعهدات آمریکا به متحدان در این منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه در این خصوص گفت: تعهد آمریکا به متحدانش در این منطقه به معنی مقابله با چین نیست و من هم فکر می‌کنم که دولت اوباما می‌خواهد در این زمینه به یک موازنه برسد.

انتهای پیام

کد N252317

وبگردی