آفتاب

استقبال اتحادیه عرب از توافق آشتی میان فتح و حماس

استقبال اتحادیه عرب از توافق آشتی میان فتح و حماس

کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده خود از توافق آشتی میان فتح و حماس استقبال و تاکید کردند که از این اقدام حمایت کامل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، شورای اتحادیه عرب در نشستی که روز دوشنبه در سطح نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه برگزار شد از تحقق آشتی میان طرف‌های فلسطینی در راستای اجرای توافق قاهره در سال 2011 و بیانیه دوحه در سال 2012 صورت گرفته استقبال کرد.

این شورا همچنین حمایت کامل خود را از آشتی میان گروه‌های فلسطینی اعلام و تاکید کرد هر چه سریع‌تر باید این توافق اجرایی شود تا به منافع عالی ملت فلسطین جامه عمل پوشانده شود.

شورای اتحادیه عرب به مسئولان گروه‌های فلسطینی به دلیل این دستاوردی که موضع فلسطینی‌ها و وحدت آن‌ها را در قبال چالش‌های رژیم صهیونیستی مستحکم‌تر کرده تبریک گفت.

این شورا از عربستان به دلیل خواسته‌هایش برای تحقق آشتی میان فلسطین از زمان امضای توافق‌نامه مکه در سال 2007 و تلاش قطر برای اجرای بیانیه‌ دوحه و تلاش‌های تمام کشورهای عربی برای پایان دادن به دو دستگی‌ها قدردانی کرد.

شورای اتحادیه عرب در ادامه تاکید کرد که از مسئولان و ملت فلسطین حمایت و پشتیبانی‌های مالی و سیاسی به عمل خواهد آورد تا آن‌ها با تهدیدهای رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

در همین راستا منابع دیپلماتیک در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط عنوان داشتند که در نشست شورای اتحادیه عرب رایزنی‌های پیرامون اوضاع لیبی، سوریه و آشتی میان طرف فلسطینی صورت گرفت.

شرکت‌کنندگان در این نشست تاکید کردند که از پایداری فلسطینی‌ها برای پایان دادن به دو دستگی‌ها حمایت می‌کنند و بر اصول سیاسی مساله فلسطین که به تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی می‌انجامد تاکید کردند.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که شورای اتحادیه عرب درخصوص سوریه نتوانست پیشنهاد یا موضع خاصی را ارائه دهد و تنها درخصوص نامزدی بشار اسد، رئیس جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و این که آیا مذاکرات صلح ژنو برای این مرحله مناسب است یا خیر و همچنین ادامه ماموریت اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N252316

وبگردی