آفتاب

تعهد روسیه برای آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا

تعهد روسیه برای آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا

همزمان با انتقاد و محکومیت شدید ربودن ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین از سوی دبیرکل سازمان ملل، روسیه متعهد به کمک برای آزادی این ناظران محبوس شد.

همزمان با انتقاد و محکومیت شدید ربودن ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین از سوی دبیرکل سازمان ملل، روسیه متعهد به کمک برای آزادی این ناظران محبوس شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اندری کلین، نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: ما نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز اقداماتی را در راستای آزادسازی این ناظران اروپایی انجام می‌دهیم.

وی افزود، روسیه تاکنون برای کمک به آزادی این ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر اسلاویانسک، واقع در شرق اوکراین تلاش کرده و اقدامات عملی را برای تضمین آزادی آن‌ها انجام داده است.

گروه بازرسی "اسناد وین" تحت رهبری آلمان و محافظان اوکراینی آن‌ها روز جمعه توسط معترضان در شهر اسلاویانسک بازداشت شدند. در همین حال یکی از بازرسان سوئدی به دلیل بیماری دیابت روز یکشنبه آزاد شد.

هفت تن دیگر از بازرسان و تعدادی از افسران ارتش اوکراین همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

ایهور پروکوپچوک، نماینده اوکراین در سازمان امنیت و همکاری اروپا از کشورهای جهان به ویژه روسیه خواسته تا برای آزادی این بازرسان، محافظان اوکراینی آن‌ها و دیگر گروگان‌ها در شهر اسلاویانسک تلاش کنند.

وی افزود: اوکراین برای آزادی این ناظران ربوده شده با سازمان امنیت و همکاری اروپا به شدت همکاری می‌کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز روز دوشنبه به افرادی که مسئول این آدم ربایی هستند تاکید کرد تا گروگان‌ها را فورا، بدون قید و شرط و سالم آزاد کنند.

سخنگوی دبیرکل کل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: بان کی مون شدیدا ربودن و دستگیری ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا و همراهان اوکراینی آن‌ها را محکوم می‌کند. او به افرادی که مسئول این آدم ربایی هستند تاکید می‌کند تا گروگان‌ها را فورا، بدون قید و شرط و صحیح و سالم آزاد کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بان کی مون تاکید می‌کند، افرادی که به اقدامات غیرقانونی خود ادامه می‌دهند برای اعمالشان بازخواشت خواهند شد.

او از تمام افراد با نفوذ خواست تا برای راه حلی فوری در خصوص این مساله کمک کنند.

سخنگوی بان کی مون در این بیانیه افزود: دبیرکل سازمان ملل تاکید می‌کند، هیات‌های بین‌المللی که در اوکراین در حال فعالیت هستند باید اجازه داشته باشند تا آزادانه به وظایف خود عمل کنند. او به تمامی طرفین تاکید می‌کند تا اقدامات فوری در راستای بهبود وضعیت اوکراین انجام دهند.

بان کی مون همچنین خواستار اجرای دقیق توافقنامه ژنو شده و گفت: راه حل دیپلماتیک و سیاسی برای این بحران لازم و ضروری است.

انتهای پیام

کد N252313

وبگردی