آفتاب
در پی انتقادهای گسترده صهیونیستها؛

جان کری اظهارات خود درباره تبدیل رژیم اسرائیل به رژیم آپارتاید را پس گرفت

جان کری اظهارات خود درباره تبدیل رژیم اسرائیل به رژیم آپارتاید را پس گرفت

وزیر خارجه آمریکا که از تبدیل رژیم صهیونیستی به رژیم آپارتاید سخن گفته بود، در پی انتقادهای گسترده صهیونیستها، این اظهارات خود را پس گرفت و مدعی شد چنین سخنانی را بر زبان جاری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، "جی ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکذیب سخنانی که درباره تبدیل رژیم اسرائیل به یک رژیم آپارتاید در صورت صلح نکردن با فلسطینیها به جان کری، وزیر خارجه آمریکا منتسب شده، ادعا کرد این سخنان هرگز از سوی جان کری بیان نشده است.

پایگاه دیلی بست پیشتر با انتشار گزارشی اعلام کرد که جان کری در یک نشست غیر علنی با دیپلماتها و کارشناسان بین المللی گفت تنها راهکار موجود برای حل بحران فلسطین تشکیل دو کشور مستقل در کنار هم است و اگر رژیم صهیونیستی هر چه سریعتر با طرف فلسطینی به توافق نرسد به یک رژیم آپارتاید تبدیل خواهد شد.

انتشار خبر مذکور در رسانه ها با واکنشهای متعددی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شد.

در همین راستا "اسرائیل کاتز" وزیر راه رژیم صهیونستی در صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیس بوک خطاب به جان کری نوشت: ننگ بر تو! سخنانی را به زبان آوردی که قابل بیان نیست.

این در حالی است که جان کری نیز نسبت دادن سخنان مذکور به خود را رد کرد و گفت: حتی یک بار هم، چه علنی و چه غیر علنی در باره آپارتاید بودن دولت اسرائیل و یا تصمیم آن برای این مسئله سخنی نگفتم.

وی افزود: باید بگویم انتشار خبر فوق در راستای سوء تفسیر از کلمات صورت گرفته است.

کری گفت: اجازه نمی دهم که مناسبات و پایبندی من به اسرائیل به ویژه با اهداف جانبدارانه و سیاسی مورد مناقشه قرار بگیرد.

کد N252200

وبگردی