آفتاب

بان کی مون آزادی ناظران اروپایی در اوکراین را خواستار شد/ کانادا نیز روسیه را تحریم کرد

بان کی مون آزادی ناظران اروپایی در اوکراین را خواستار شد/ کانادا نیز روسیه را تحریم کرد

دبیرکل سازمان ملل دستگیری ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: کسانی که اقدامات غیرقانونی در اوکراین انجام می‌دهند، به سزای اعمال خود خواهند رسید.

تیم نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا که به رهبری آلمان با اوکراین رفته بود در شرق این کشور توسط جدایی طلبان حامی روسیه ربوده شد.

دبیرکل سازمان ملل خواستار کاهش فوری تنش‌ها در اوکراین و بازگشت به مسالحه‌ای شد که در گفت‌وگوهای ژنو به دست آمده است.

از سوی دیگر پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا، کانادا نیز اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه دو بانک روسی و 9 مقام این کشور اعمال کرده است.

استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا در این خصوص گفت: اقدامات غیرقانونی روسیه در اوکراین ادامه دارد و ما به همین دلیل تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌ها و دو نهاد روس اعمال می‌کنیم. کانادا پیشتر نیز تحریم‌های علیه مقامات روسیه اعمال کرده بود.

علاوه بر این مقامات انگلیس از آغاز تحقیقات در خصوص پولشویی مرتبط با فساد در اوکراین خبر داده و گفتند که دارایی‌هایی به ارزش 23 میلیون دلار مسدود شده است.

مقامات انگلیسی در حالی از آغاز چنین تحقیقاتی سخن گفتند که امروز (سه شنبه) نشستی بین‌المللی با هدف جبران دارایی‌های از دست رفته اوکراین در دوره ریاست جمهوری ویکتور یانوکوویچ در لندن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N252137

وبگردی