آفتاب
کولیوند در گفت‌وگوبا ایسنا:

اعتدال فقط برای اصلاح‌طلبان ایجاد شده است

اعتدال فقط برای اصلاح‌طلبان ایجاد شده است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی معتقد است اعتدال فقط برای اصلاح‌طلبان و جناح چپ توسط دولت یازدهم ایجاد شده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی معتقد است اعتدال فقط برای اصلاح‌طلبان و جناح چپ توسط دولت یازدهم ایجاد شده است.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی خود از وضعیت کشور در عمر 11 ماهه دولت یازدهم گفت: زمانی که دولت‌ها جابه‌جا می‌شوند، سیستم تفکری جدیدی نیز وارد فضای جامعه می‌شود و طبیعتا فضای کشور به تدریج به سمت و سوی فضای فکری دولت گرایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در حقیقت افرادی که به دولت رای دادند سعی می‌کنند وضعیت کشور را در تفکر خواست خود حرکت دهند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: ما در دولت‌های متعدد افکار مختلفی را در کشور دیده‌ایم که در هر شرایطی چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگراها روی کار می‌آیند که هر دو باید برای کشور زحمت بکشند و تلاش کنند.

کولیوند با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات دولت یازدهم در این مدت اظهار کرد: دولت از ابتدای روی کار آمدن خود تاکنون تلا‌ش‌های متعددی در ایجاد فضای کسب و کار، اشتغال در بحث بهداشت و درمان، حمل و نقل عمومی در مساله ورزش و جوانان، سرمایه‌گذاری و به خصوص در بحث مذاکرات هسته‌ای داشته که در همین راستا آرامشی در کشور ایجاد شده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: البته در تمام طول مسیر، موانعی نیز همچون تحریم‌ها، فشارهای خارجی و عدم رونق داخلی پیش پای دولت وجود داشته است.

وی در ادامه درخصوص وضعیت آزادی بیان، نقد و فعالیت رسانه‌ها در این مدت اظهار کرد: وضعیت آزادی بیان بهتر شده اما از همان زمان آقای احمدی‌نژاد و حتی در دولت‌های قبلی، این آزادی بیان وجود داشته و باید گفت در هیچ کشور دنیا مثل کشور ما آزادی بیان وجود ندارد.

کولیوند با بیان اینکه در همه دولت‌ها نوعی نقد، تشویق و تنبیه وجود داشته است، تصریح کرد: رسانه‌ها نباید در بحث آزادی بیان به سمتی بروند که موجب ایجاد اختلاف در کشور شود.

وی افزود: نگاه کشور برای آینده این است که ما اقتصادی قوی داشته باشیم و در همین راستا فرهنگ‌مان را غنی کنیم که این فرهنگ غنی می‌تواند زیربنای اقتصاد باشد.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص نقدهای برخی منتقدان و مخالفین دولت درباره رعایت اعتدال گفت: اعتدال باید بین همه تفکرهای جامعه ایجاد شود اما در حال حاضر این اعتدال توسط دولت فقط در جناح چپ و برای اصلاح‌طلبان ایجاد شده، با وجود اینکه در جناح راست افراد متعهد، متخصص و فعالی وجود دارد که در سیستم دولت هیچ جایگاهی ندارند که این نقد به دولت وارد است، اما این موضوع به این معنا نیست که ما با دولت همکاری و همراهی نداشته باشیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید بداند مشی اعتدال یعنی اعتدال در کل کشور و نه فقط اعتدال در جناح چپ و اصلاح‌طلبان.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان با بیان اینکه فرصت همچنان برای ایجاد این اعتدال وجود دارد، اظهار کرد: اعتدال به این معناست که از همه پتانسیل جامعه برای خدمت به کشور به کار گرفته شود و نه فقط از ظرفیت گروه و جناحی خاص.

انتهای پیام

کد N251916

وبگردی