آفتاب

تعدادی از نمایندگان پارلمان یونان خواستار خاتمه محاصره غزه شدند

تعدادی از نمایندگان پارلمان یونان خواستار خاتمه محاصره غزه شدند

آتن - ایرنا - بیست تن از نماینده پارلمان یونان و تعداد زیادی از اندیشمندان، سیاسیون، هنرمندان و خبرنگاران یونانی خواستار خاتمه محاصره نوارغزه توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس شدند.

به گزارش ایرنا از آتن، کمپینˈ یک کشتی برای غزهˈ دوشنبه شب با انتشار بیانیه ای گفت: 20 نماینده پارلمان یونان و تعداد زیادی از اندیشمندان، سیاسیون، هنرمندان و خبرنگاران یونانی خواستار خاتمه محاصره نوارغزه توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس شده اند.

در این بیانیه آمده است: ملت فلسطین و ساکنان نوارغزه حق دارند همانند تمام ملت های دیگربه راحتی به ماهیگیری در سواحل خود و تا فاصله 20 مایل دریایی مرزهای آبی کشورشان آزادانه به ماهیگیری بپردازند.

این بیانیه می افزاید: ملت فلسطین و مردم نوارغزه همچنین حق دارند با جهان خارج به تجارت و تبادلات و فعالیت های اجتماعی و سیاسی پرداخته و در کمال آزادی و صلح و آرامش به سازندگی کشور خود بپردازند.

امضاء کنندگان این بیانیه که حدود یکصد نفر می باشند با انتقاد ازمحاصره نوار غزه توسط نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی، این اقدام را نقض صریح قوانین بین المللی دانسته و از سازمان ملل متحد خواسته اند سران این رژیم را برای احترام گذاشتن به قوانین بین المللی تحت فشار قرار دهد.

در این بیانیه همچنین گفته شده است: جهان و جوامع بین المللی بیش از این نباید نظاره گر اقدامات غیر قانونی رژیم اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین باشند و بایستی از سران این رژیم بخواهند با احترام به قوانین بین المللی و حقوق حقه مردم فلسطین، سریعا به محاصره نوارغزه خاتمه دهد تا محصولات آن آزادانه به دیگر کشورها منتقل شود.

امضاء کنندگان این نامه همچنین ازسازمان ملل متحد، دیگر کشورهای جهان و سازمانهای مردم نهاد خواسته اند که رژیم صهیونیستی را برای آزاد کردن کشتی هایی که تنها جرمشان انتقال کمک های انساندوستانه به شهروندان در محاصره نوارغزه، بوده و آنها را به زور و برخلاف قوانین بین المللی به سرزمین های اشغالی منتقل و مصادره کرده اند، تحت فشار قرار دهند.

اروپام**2170**1552
کد N251770

وبگردی