آفتاب

کارمندان ترکیه دورکار می شوند

کارمندان ترکیه دورکار می شوند

آنکارا - ایرنا - رییس اداره کارکنان دولت ترکیه گفت: مدل های مختلف دورکاری برای اجرا در ادارات دولتی و نهادهای محلی این کشور تحت بررسی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدعلی کومبوزاوغلوˈ امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این مساله در نشستی در شهرستان ˈمرمریسˈ مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با ایجاد تغییراتی در قانون استخدام و اشتغال ماموران دولتی، امکان کار کردن آنها بدون درنظر گرفتن محدودیت زمانی و مکانی میسر می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد کارکنان شهرداری ˈیالوواˈ دور کاری انجام می دهند و تنها کادرهای مدیریتی در محل شهرداری حضور دارند.

این مقام دولتی ترکیه افزود: ما درصدد هستیم در برخی دوایر شهرداری استانبول نیز این مدل را پیاده کنیم.

کومبوز اوغلو با اشاره به اینکه بانوانی که در ترکیه وضع حمل می کنند امکان استفاده از دو سال مرخصی بدون حقوق را دارند، گفت: اینگونه زنان امکان اشتغال به صورت نیمه وقت را نیز دارا خواهند بود.

وی گفت: ما در حال حاضر روی مدلی برای سه روز کار و نیز دور کاری جهت افرادی که بازنشستگی آنان نیز نزدیک است، مطالعه می کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که به رغم طرح مساله دورکاری از سوی کارشناسان، این مساله تاکنون بطور جدی در بخش دولتی یا خصوصی ترکیه مورد توجه قرار نگرفته است.

خاورم**2012**230 ** شبس 1551
کد N251685

وبگردی