آفتاب

سفر «گس» گامی در بهبود روابط تهران-لندن

سفر «گس» گامی در بهبود روابط تهران-لندن

وزارت خارجه انگلیس سفر سایمون گس دیپلمات بریتانیایی به تهران را گامی دیگر در راستای بهبود روابط دو کشور خواند.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه انگلیس طی بیانیه‎ای سفر سایمون گس دیپلمات بریتانیایی به تهران را گامی دیگر در راستای بهبود روابط دو کشور خواند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به سفرهای موفقیت آمیز «آجی شارما» کاردار غیرمقیم این کشور در ایران، سفر سایمون گس به ایران را گامی دیگر در جهت بهبود تدریجی روابط دو کشور دانست.

سایمون گس مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس بامداد امروز (دوشنبه) در رأس هیأتی به منظور انجام رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وارد تهران شد.

وی در طول سفر خود به تهران، با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا و سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار کرد و در خصوص موضوعات بین‌المللی از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 که وی نیز مسئولیت کشورش در این گروه را بر عهده دارد، تبادل نظر کرد.

سایمون گس در آخرین مرحله از گفت‌وگوهایش با مقامات وزارت امور خارجه، در دیدار با حسین امیرعبدالهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در خصوص تحولات خاورمیانه به تبادل نظر پرداخت.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس در پایان سفر خود به کشورمان، امشب تهران را به مقصد لندن ترک کرد.
کد N251667

وبگردی