آفتاب

رییس پارلمان اسلوونی بر گسترش همکاری ها با ایران تاکید کرد

رییس پارلمان اسلوونی بر گسترش همکاری ها با ایران تاکید کرد

تهران- ایرنا- رییس پارلمان اسلوونی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و تعمیق همکاری ها با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ˈمرتضی درزی رامندیˈ سفیر ایران در لوبلیانا روز دوشنبه با ˈیانکو وبرˈ رئیس پارلمان اسلوونی در محل پارلمان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

رامندی در این دیدار با اشاره به روند مثبت مناسبات تهران – اسلوونی در کلیه زمینه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی گفت: رفت و آمدهای پارلمانی دو کشور در دو سال گذشته نشانگر اراده طرفین برای افزایش همکاری های پارلمانی و شناخت و تفاهم هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر است.

وی همچنین استمرار و افزایش رایزنی ها و دیدارها را پشتوانه ای در جهت تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین دانست.

سفیر ایران با اشاره به اینکه در مدت کوتاه اقامت در اسلوونی شاهد ابراز علاقه فراوان مسئولین دولتی، پارلمان، شرکت ها و صاحبان صنایع بخش های خصوصی و دولتی اسلوونی برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران بوده است، حمایت پارلمان اسلوونی را برای ایجاد بسترهای حقوقی و قانونی لازم جهت تسهیل این امر مهم توصیف کرد.

رئیس پارلمان اسلوونی نیز در این دیدار بر اهمیت همکاری ها، دیدارها و تبادلات پارلمانی در راستای تعمیق مناسبات همه جانبه دو کشور تاکید کرد.

یانکو وبر اظهار داشت: جایگاه، موقعیت، ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ایران، این احساس را به دست می دهد که ایران کشوری خاص وعلاقه شرکت های اسلوونی نیز برای گسترش همکاری های تجاری با ایران در حال افزایش است.

وی با اشاره به آمادگی پارلمان اسلوونی برای حمایت و همکاری در جهت ایجاد زمینه و بستر لازم برای توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور، گفت: با همکاری متقابل می توانیم روابط دو کشور را در جهت اهدافی که تعیین کرده ایم، به پیش ببریم.

تبادل نظر و رایزنی پیرامون رفت و آمدهای پارلمانی در سطوح بالا در آینده، از دیگر محورهای مذاکرات در این دیدار بود.

سیام**7261 **1449
کد N251578

وبگردی