آفتاب

"رئیس جمهوری کلمبیا پیروز دور دوم انتخاب می‌شود"

"رئیس جمهوری کلمبیا پیروز دور دوم انتخاب می‌شود"

براساس یک نظرسنجی مشخص شد که رئیس‌ جمهوری کلمبیا می‌تواند پیروز دوم انتخابات این کشور باشد و برای بار دوم در این سمت باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه Datexco که در روزنامه ال تیمپو منتشر شد.

خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کنونی کلمبیا در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور که 25 مه سال جاری میلادی برگزار می‌شود. 3/28 درصد آرا را کسب می‌کند و این مساله به وی اجازه خواهد داد تا در دور دوم نیز حاضر شود.

در این نظرسنجی همچنین آمده است که دو کاندیدای دیگر به نام‌های اسکار ایوان زولوآگا از حزب دموکراتیک میانه و انریکه پنالوسا از حزب سبز تنها می‌توانند در دور نخست این انتخابات 16 و 7/ 15 درصد آرا را کسب کنند.

کلارا لوپز از ائتلاف چپ‌گرای اتحاد انتخاب دموکراتیک قطب ‌- میهن‌پرستی نیز براساس این نظرسنجی تنها می‌تواند 6/ 9 درصد آرا را به دست آورد در حالیکه مارتا لوسیا رامیرز از حزب محافظه کار کلمبیا 2/ 7 درصد آرا را کسب می‌کند.

براساس قانون اساسی کلمبیا، اگر هیچ یک از کاندیداها موفق نشود 50 درصد آرا را کسب کند، این روند به دور دوم کشیده می‌شود.

در دور دوم که قرار است 15 ژوئن 2014 برگزار شود، سانتوس از حزب محافظه کار اتحاد ملی سوسیال 36/2 درصد را در مقابل 6/ 26 درصد زولوآگاو 5/ 28 درصد پنالوسا کسب می‌کند.

این نظرسنجی با حضور 1974 تن از 31 شهر در کلمبیا از جمله بوگوتا، پایتخت انجام گرفت.

انتهای پیام

کد N251237

وبگردی