آفتاب

سیاستمدار پاکستان: آمریکا باید حق قانونی ایران در توسعه برنامه هسته ای را بپذیرد

سیاستمدار پاکستان: آمریکا باید حق قانونی ایران در توسعه برنامه هسته ای را بپذیرد

اسلام آباد - ایرنا - معاون دبیر کل حزب وحدت مسلمین پاکستان تاکید کرد: جهان غرب بویژه آمریکا باید برای توفیق در نتایج مذاکره های هسته ای با ایران، حق مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران در توسعه و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای را بطور روشن بپذیرد.

علامه ˈمحمدامین شهیدیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: هیچ کشوری در جهان قادر به انکار حق مشروع مردم ایران جهت استفاده از انرژی هسته ای نیست زیرا بهره برداری از این فعالیت های مسالمت آمیز حق مسلم ایرانیان در راستای پیشرفت و خود کفایی در امور کشور خود می باشد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا و متحدان غربی این کشور از پیشرفت و ترقی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف وحشت دارند به همین دلیل این عناصر غربی اتهامات بی اساس نسبت به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران وارد می کنند.

معاون دبیرکل حزب ˈمجلس وحدت مسلمینˈ پاکستان با اشاره به نشست آتی کارشناسان ایران و گروه 1+5 در نیویورک و همچین نشست وزرای خارجه دو طرف مذاکره کننده ؛ تاکید کرد: غربی ها باید رویکرد شفاف در مذاکره با ایران اتخاذ کرده و فضای عاری از اتخاذ سیاستهای دوگانه را بمنظور نسل به اهداف توافق ژنو فراهم کنند.

وی بر این باور است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران؛ غربی ها تمام تلاش خود را جهت خدشه وارد آوردن به مبانی و اهداف جمهوری اسلامی ایران انجام دادند زیرا آنان نمی توانستند ایران اسلامی که همواره سیاست های مستقل خارجی اتخاذ می کند را تحمل کنند.

امین شهیدی خطاب به سردمداران آمریکایی گفت: آمریکایی ها هرگز نمی توانند با اتخاذ سیاست های دوگانه مردم جهان را نسبت به برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران دچار تردید و آنان را گمراه کنند زیر دولت جمهوری اسلامی بارها به جامعه جهانی نسبت به مسالمت آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود اطمینان های لازم را داده است.

وی دلیل اصلی رویکرد مغرضانه آمریکا در قبال کشورمان را سیاست های قاطع جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و عدم پذیرش سلطه آمریکا در سیاست های بین المللی توصیف کرد.

این سیاستمدار پاکستانی با تاکید بر اینکه جامعه بین الملل باید نسبت به برنامه های هسته ای آمریکا و فعالیت های خطرناک و غیرقانونی رژیم نامشروع صهیونیستی در عرصه تولید واستفاده از سلاح های اتمی نگران باشد ؛ خاطر نشان کرد: جهان شاهد است که واشنگتن جهت جلوگیری از پیشرفت ایران دست به اعمال تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی زده در حالی که این توطئه آمریکا هم علیه ایران شکست خورد و دیگر وقت آن است که به حقوق مردم ایران احترام بگذارد.

علامه محمد امین شهیدی گفت: آمریکایی ها باید بدانند که تحریم ها در قبال ایران بیهوده بوده و فقط باعث تشدید تنفر مردم ایران و مردم آزاده جهان از سیاست های شیطانی واشنگتن می شود.

آساق**1095/1547
کد N251189

وبگردی