آفتاب

پیلین: اگر من رئیس جمهور بودم با غرق مصنوعی به سراغ تروریست ها می رفتم

پیلین: اگر من رئیس جمهور بودم با غرق مصنوعی به سراغ تروریست ها می رفتم

فرماندار سابق آلاسکا که شایعاتی در مورد احتمال وورد او به عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد در اظهاراتی عنوان داشت اگر رئیس جمهور ایلات متحده بود با استفاده از روش شکنجه غرق مصنوعی آنها را غسل تعمید می داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، "سارا پیلین" که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 معاون نامزد جمهوری خواهان بود در ادامه گفت: تروریست ها باید بدانند که اگر من رئیس جمهور این کشور باشم با روش غرق مصنوعی آنها را به سزای اعمالشان می رساندم .

فرمانداز سابق آلاسکا در انتقاد از کاخ سفید نیز گفت: کاخ سفید در برخورد با دشمنان آمریکا و ترساندن آنها شکست خورده اما ترویست ها و جهادگران باید بدانند که ما آنها را راحت نمی گذاریم.

پیلین در ادامه انتقادت خود، برنامه دولت اوباما در مبارزه با تروریست ها را مورد تمسخر قرار داد.

این اظهارات در حالی است که روش غرق مصنوعی از سوی دستگاه های امنیتی آمریکا برای اقرار گرفتن از متهمان به حضور در گروه های تروریستی استفاده می شد که انتقادت زیادی را متوجه واشنگتن کرده بود.

پیلین هم اکنون عضو جنبش تی پارتی که متشکل از جمهوری خواهان تندرو است محسوب می شود. هر چند وی یک جمهوری خواه محسوب می شود اما مخالفینی را نیز در این حزب دارد. برای مثال چندی پیش دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگویی اعلام داشت که انتخاب فرماندار سابق آلاسکا از سوی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 به عنوان معاون اقدامی اشتباه بوده است.

چنی که در انتخابات ریاست جمهوری 2000 و 2004 آمریکا به عنوان معاون در کنار جورج بوش حضور داشت، کم تجربه بودن "سارا پیلین" را دلیل اشتباه بودن انتخاب وی به عنوان معاون جان مک کین اعلام کرد.

به اعتقاد چنی، مهمترین ملاک برای آنکه کسی به عنوان معاون رئیس جمهور مطرح شود این است که وی قابلیت تبدیل شدن به رئیس جمهور آمریکا را دارد.

کد N251032

وبگردی