آفتاب
سخنگوی قوه قضاییه تایید کرد

ارتباط توقیف ابتکار با انتشار خبری در مورد اوین

ارتباط توقیف ابتکار با انتشار خبری در مورد اوین

... سخنگوی دستگاه قضایی درباره توقیف روزنامه ابتکار توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد آخرین خبر از پرونده 2 تن از مدیران سوخت که با یکی از باشگاه‌های فوتبال ارتباط دارند، گفت: طبق قانون نمی‌توانم جزییات این پرونده را بیان کنم، اما در حد معمول باید بگویم که در رابطه با این پرونده 8 نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که در حال حاضر 3 نفر بازداشت و مابقی با قرار وثیقه آزاد هستند. در حال حاضر پرونده در مرحله مقدماتی قرار دارد و کیفرخواستی برای آن صادر نشده است.

خبرنگاری با اشاره به دستگیری یکی از مدیران بانکی در تبریز از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که آیا چنین موضوعی صحت دارد که حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای گفت: در مورد فردی که شما به آن اشاره کردید، اطلاعی ندارم اما فردی در تهران دستگیر شده و این دستگیری را تایید می‌کنم. این مدیرعامل قبلا در پرونده 3 هزار میلیاردی نیز تحت تعقیب قرار گرفته ‌بود و پرونده‌ای مفتوح داشت و در رابطه با پرونده بابک زنجانی هم تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه قوه قضاییه در رابطه با پیشگیری از پرونده‌های زمین خواری و تصرف اراضی ملی چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: یکی از مسائلی که از سال‌های گذشته مورد توجه بوده و هست، زمین خواری است و اقداماتی که در سال‌های اخیر در رابطه با آن انجام شده مفید بوده است؛ چرا که قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم شورایی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: این شورا در واقع برنامه‌ریزی می‌کند که این تصرف‌ها صورت نگیرد و از سازمانهای ذیربط خواسته‌ایم که مراقب باشند. همچنین از شهرداری تقاضا کردیم برای افرادی که زمینی را تصرف کرده‌اند و متوجه این موضوع شدند جواز صادر نکند.

وی بیان کرد: در سال 92 احکام بیش از 122 هزار و 193 هکتار زمین قطعی شده و به دولت برگردانده شده است. در حال حاضر تمامی دستگاه‌ها به خصوص قوه قضاییه تلاشهای بسیاری را در این رابطه انجام می‌دهند.

خبرنگاری با اشاره به توقیف روزنامه‌ ابتکار به دلیل درج مطلبی در مورد برکناری رئیس سازمان زندان‌ها از سخنگوی دستگاه قضایی پرسید که دلیل اصلی توقیف این روزنامه همین موضوع بوده است که محسنی‌اژه‌ای گفت: باید بینیم وقتی خبری منتشر می‌کنیم تبعات آن چگونه است و فردی که مسئول روزنامه است، باید متوجه شود با منتشر کردن خبری می تواند فضای کشور را ملتهب کند و این طبیعی است که باید سریع این موضوع رسیدگی شود و اگر مسائل مشابهی در همین رابطه پیش آید و آثار سوئی در جامعه داشته باشد قطعا با همین سرعت برخورد می شود.

ادامه دارد ...

کد N250938

وبگردی